Cum poţi să faci bani din Feng Shui?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Feng Shui
Feng Shui

Tendinţe Mulţi români apelează la tehnici chinezeşti pentru a-şi îmbunătăţi locuinţa şi viaţa. Amenajarea casei după principiile chinezeşti străvechi poate da rezultate doar dacă acestea sunt aplicate cum trebuie, spun specialiştii.

„A venit la mine o prietenă care apelase la un consultant Feng Shui. Eu am numai oglinzi prin casă şi a început să-mi spună să scot aceste oglinzi, adică, mai bine zis, să distrug mobilierul. Îmi spunea că oglinzile îţi sug energia", scrie Alina, pe un forum de specialitate, în căutarea unui răspuns de la cei care au încercat să aplice tehnici de tip Feng Shui.

Mai citiţi şi:

Secrete feng shui pentru echilibrarea energiilor din oraș: spații verzi și iluminatul străzilor

„Aşa cum singură spui, e o prostie! Lasă-ţi mobila întreagă, nu te apuca să o spargi cu toporul!", o lămureşte Mihai. El este de părere că aceste tehnici sunt nişte superstiţii, iar regulile Feng Shui sunt ridicole. „Feng Shuiul este o practică păgână, la origini chinezească. Se îmbină cu budismul şi are ca obiectiv construcţia şi amenajarea locuinţei într-un mod în care anumite energii să poată circula mai bine, asigurându-ţi o viaţă mai bună. O prostie întreagă", conchide Mihai.
Există însă şi cazuri în care aplicarea tehnicilor Feng Shui s-a dovedit benefică. „Acum câţiva ani eram foarte singură şi nimeni nu prea se apropia de mine, deşi ştiam că sunt măcar draguţă! Mi-am pus în colţul dragostei o poză cu un cuplu, lumânări parfumate şi o fundiţă roşie. Pe parcurs însă am mai ajutat «energiile», plasând şi un cristal deasupra patului. Acum am o relaţie de trei ani şi jumătate", spune Ileana.

Remediile cele mai dorite

Pe site-urile specializate, remediile sunt, în general,  grupate după cele opt domenii de pe diagrama BaGua folosită în Feng Shui: carieră, mentori sau persoane de ajutor, copii, căsătorie, celebritate sau bun renume, bogăţie sau prosperitate, familie şi sănătate, cunoaştere sau învăţătură.

Aceste remedii se amplasează în anumite zone din spaţiul locuinţei sau al firmei pentru a activa sau a atrage energia pozitivă, respectiv pentru a disipa energia stagnantă sau negativă, iar amuletele se poartă la gât, la mână sau în poşetă, portofel, servietă sau borsetă.
„Sunt solicitate remedii precum broasca banilor sau broasca cu trei picioare, şiragurile cu 3, 6, 8 sau 10 monede, copăcelul cu monede, corabia abundenţei, ţestoasa-dragon, calul, Ru Yi sau sceptrul puterii, raţele-mandarin, florile de bujor în diverse reprezentări, pasărea Phoenix şi dragonul, brăţările şi colierele Dzi", spune Liliana Cristache, consultant Feng Shui la magazinul Armonia Feng Shui.

„Alte produse solicitate sunt aliaţii zodiacali, cristalele celor 5 elemente, eşarfele Feng Shui şi ceasurile cu elementele specifice", spune Dan Reit, consultant şi proprietarul magazinului
www.fengshui.ro.

Cele mai mari vânzări se înregistrează din noiembrie până în februarie, când începe Anul Nou chinezesc. Consultantul Eliza Ghiţulescu este de părere că, din cauza „promovării comerciale" a acestei arte, românii asociază Feng Shuiul cu panglicile roşii, cu monedele aurii sau cu statuetele „made in China". Ea spune că în Feng Shuiul tradiţional se lucrează cu forme şi culori, cu partiţii ale spaţiului, cu amplasarea mobilei şi, mai ales, a uşilor şi a ferestrelor.

Armonie prin culori

„Dacă obiectele ornamentale chinezeşti sunt pe placul clientului, acestea pot fi încorporate în analiza tradiţională Feng Shui. Respectând anumite principii, ele pot aduce efecte pozitive, însă nu în baza superstiţiei, ci a simbolisticii", explică ea. Şi Costin Vasile spune că românii înţeleg mai uşor când combinaţiile energetice se armonizează prin culori decât prin obiecte, care, în opinia lui, nu reprezintă mare lucru pentru ei. „Când armonizezi o cameră cu ajutorul culorilor, omul e mai încântat. Asta ţine de Feng Shuiul tradiţional."

Motivaţiile românilor

Clienţii care comandă remedii Feng Shui sunt cei care au informaţii fie din diverse articole din publicaţiile destinate femeilor, fie au citit lucrări traduse şi publicate în ultimii ani. În general, oamenii încearcă să-şi rezolve astfel problemele financiare, cele de sănătate şi de dragoste. Proprietarii magazinelor spun că vânzările cele mai mari se fac în magazinele stradale (60%), iar comenzile pe internet reprezintă 40%. Suma medie pe care o cheltuiesc românii este de 40-60 de lei pentru o comandă. Pe internet, media este de 85-100 lei. Cele mai multe comenzi online vin din Bucureşti, Cluj şi din Iaşi.

Artă străveche

Feng Shui, în traducere vânt şi apă, este o artă străveche cu origini în China. Aplicată corect, susţin adepţii, restabileşte echilibrul dintr-o casă. Pentru aceasta se foloseşte harta BaGua, ce poate fi suprapusă pe planul casei, iar poziţionarea hărţii se realizează de la intrarea principală.

Afaceri rentabile făcute „la faţa locului"

Consultantul analizează locuinţa şi revine cu un raport scris asupra zonelor ce trebuie modificate  Foto: Shutterstock

image

Consultaţia de tip Feng Shui se poate realiza fie prin e-mail, fie la domiciliul clientului sau la locul ce urmează să fie analizat. Interviul iniţial durează până la două ore, timp în care consultantul cercetează spaţiul respectiv. Este urmat de prezentarea unui raport scris ce cuprinde analiza spaţiului şi remediile recomandate. În unele cazuri, este nevoie şi de o a doua vizită. „Preţul unei consultaţii pleacă în medie de la 5 euro pe metru pătrat plus TVA şi nu se rezumă la o singură întâlnire", spune consultantul Dan Reit. Potrivit lui, rezultatele vizibile se obţin în cel puţin 30 de zile şi cel mult 6 luni, în funcţie de modul în care sunt implementate sfaturile. Există însă şi situaţii în care rezultatele nu sunt maxime, deoarece, spun specialiştii, oamenii nu sunt dispuşi să-şi schimbe obiceiurile şi atitudinea.

Investiţii recuperate rapid

Deschiderea unui magazin Feng Shui costă de la 1.000 de euro până la peste 5.000 de euro, în funcţie de suprafaţă şi de cantitatea de marfă necesară. Antreprenorii pot opta pentru o afacere de tip franciză, care presupune din partea celui care obţine franciza respectarea anumitor condiţii, dar implică şi o serie de avantaje precum consultanţa gratuită pentru afacere. Mircea Maier, proprietarul magazinului Fengshui4life, pe piaţă din 2007, spune că intenţionează să deschidă câte un magazin care să opereze sub acest logo în fiecare oraş al ţării.

Până acum, el a înlesnit deschiderea a trei magazine.  „Noi încercăm să-i ajutăm pe toţi în funcţie de suma pe care o au pentru investiţia în acest domeniu", spune el. Prima dintre condiţii este să existe un contract de distribuţie exclusivă, iar a doua este ca toată activitatea să se desfăşoare sub respectivul brand. Recuperarea investiţiei se poate realiza în mai puţin de un an. Liliana Cristache, proprietarul magazinului Armonia Feng Shui a deschis iniţial un centru stradal, după care a hotărât să se adreseze unei pieţe mai ample şi l-a transformat în magazin virtual. „Dacă la început
existau doar trei magazine virtuale în acest domeniu, acum numărul lor a crescut şi se simte influenţa concurenţei", mărturiseşte ea. Totuşi, numărul persoanelor care preferă să comande pe internet a crescut, iar piaţa e tot mai dinamică.

Casa perfectă îţi aduce noroc

Antropologii explică interesul crescut al românilor pentru Feng Shui prin dorinţa de a se apăra de frici şi de dezastre, în contextul impus de o lume din ce în ce mai stresantă. „Oamenii caută să se protejeze recurgând la o ipotetică reconectare la natură, la energiile primordiale, folosind tehnici şi practici străvechi. Apelul la Feng Shui echivalează cu amenajarea unui cadru de viaţă protector, cu scopul de a întări sentimentul că ne putem controla destinul", afirmă Alexandru Ofrim, conferenţiar universitar la Universitatea din Bucureşti.

Goana după fericire

Preocupările de acest tip nu sunt o noutate pentru români. Şi în cultura tradiţională autohtonă exista procuparea de a înscrie casa într-o ordine cosmică pentru a favoriza sănătatea şi prosperitatea celor care trăiau în ea.

„În trecut, aşa numiţii «zodieri» sau «păscălari» se ocupau nu numai cu ghicirea viitorului, dar şi cu prevenirea bolilor şi a necazurilor puse pe seama amplasării greşite a casei. Găsirea unui «loc bun» sau «loc curat», «loc ferit», «loc sănătos» era esenţială pentru fericirea şi belşugul viitoarei gospodării", explică Ofrim. Prin urmare, faţada casei era orientată obligatoriu către răsărit pentru a fi ferită de influenţele malefice, iar interiorul casei făcea obiectul aceloraşi precauţii.

Interesaţi de Feng Shui sunt, în general, românii  care au călătorit mult în afara ţării, cei deschişi la schimbare în planul spaţiului domestic sau cei care vor să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă.„Feng Shui este un trend în ceea ce priveşte însuşirea şi perceperea spaţiului privat intim, adoptat de persoane care sunt interesate de tendinţe externe spaţiului cultural românesc", spune antropologul Raluca Moise. Căutarea soluţiilor în tradiţiile culturale exotice sunt impuse, mai ales, de moda occidentală, pe care românii au adoptat-o din mers.

„Există o atracţie pentru practicile orientale, intens popularizate şi mediatizate în ultimii ani, de cele mai multe ori într-o formă comercială. Apelează la produse Feng Shui acel consumator care e dispus să creadă că astfel îşi poate cumpăra noroc, sănătate şi fericire", arată Alexandru Ofrim. Avantajaţi sunt cei care nu mai sunt obligaţi să locuiască în blocurile vechi şi îşi pot construi astăzi case după regulile Feng Shui. Cei mai mulţi recurg însă la mici amenajări interioare, în speranţa de a-şi ameliora calitatea locuirii şi, implicit, traseul existenţial.

"Apelul la Feng Shui echivalează cu amenajarea unui cadru de viaţă protector, cu scopul de a întări sentimentul că ne putem controla destinul."
Alexandru Ofrim antropolog

image
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite