Ce să nu porţi la serviciu vara asta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Hainele le trimit semnale celor din jurul nostru. La locul de muncă e indicat ca aceste mesaje să fie cât mai clare şi mai serioase. Căldurile ne îndeamnă la o ţinută relaxată, chiar şi la birou. Hainele trebuie însă alese cu mare atenţie.

Vara e plină de motive de distracţie, dar pielea lăsată la vedere de colegul de serviciu n-ar trebui să se numere printre ele, scrie agenţia Reuters, care se ocupă de „eticheta modernă".

Citiţi şi:

Femeile în vârstă reciclează mai mult

Anna Post, purtător de cuvânt a Institutului Emily Post, organizaţie americană specializată în chestiuni de etichetă, bune maniere şi educaţie, analizează acele obiecte vestimentare ce nu ar trebui purtate sub nicio formă la locul de muncă.

Pe măsură ce temperaturile cresc, şi vestimentaţia scorţoasă adoptată de obicei la birou devine ceva mai relaxată. Fiecare loc de muncă are particularităţile lui, unele fiind mai „relaxate" decât altele. Asta nu înseamnă că felul în care ne îmbrăcăm va trece neobservat!

Dimpotrivă, aparenţele sunt foarte importante. Hainele pe care le îmbrăcăm le trimit mesaje celor din jurul nostru; iar atunci când vine vorba de locul de muncă e indicat ca aceste mesaje să fie cât mai clare şi maiserioase, scrie Anna Post pentru Reuters.

Piele la vedere, mai puţină autoritate

În cazul femeilor, cu cât vor lăsa la vedere mai multă piele, cu atât vor avea mai puţină autoritate.Chiar vă doriţi să munciţi mai mult pentru a beneficia de aceeaşi apreciere din partea colegilor şi a şefilor de care se bucură în mod curent colegele voastre cu vestimentaţie „cuminte"?

Dacă nu, păstraţi-vă imaginea „profi" combinând piesele de sezon cu cele clasice din categoria uşoară, cum ar fi o pereche de pantaloni trei-sferturi (pantaloni capri) cu un blazer simplu, sau o pereche de sandale cu o rochie petrecută în talie. Dacă, din fericire, nu lucraţi într-un birou foarte conservator, puteţi renunţa la ciorapi. În cazul acesta, fusta potrivită este cea lungă până la genunchi.

Chiar dacă Michelle Obama, prima-doamnă a Americii, le include în mod frecvent în garderoba sa chiar şi la apariţiile oficiale, bluzele cu bretele provoacă adevărate dispute. La capitolul bluze şi cămăşi, par mai acceptabile cele cu o mânecă scurtă obişnuită. Cât priveşte bretelele subţiri, tip „spagetti", acestea sunt mai potrivite pentru ieşirile din weekend.

Printre hainele, ţesăturile şi accesoriile ce nu se potrivesc la locul de muncă se numără şi materialele transparente, fustele scurte, pantalonii scurţi, materiale tip spandex, bluzele care lasă buricul la vedere.

Pantalonii scurţi, interzişi

În cazul bărbaţilor, nimic nu transmite mai bine mesajul „nu-mi iau slujba în serios" decât pantalonii scurţi, interzişi cu desăvârşire la locul de muncă. Costumul clasic poate fi înlocuit cu o pereche de pantaloni mai puţin formali, din bumbac, tip „chino" sau „khaki", combinaţi cu un „polo". Chiar şi la o ţinută foarte lejeră cureaua e obligatorie.

Pantalonii şi cămăşile trebuie să fie călcate, hainele şifonate transmiţând un mesaj neglijent despre cel care le poartă. Bărbaţilor nu le sunt recomandate sandalele, iar pantofii-mocasini trebuie purtaţi cu şosete.

Ochelarii de soare fac parte obligatoriu din lookul de vară, dar nu la birou. Ei se scot la intrarea într-o clădire, pentru a putea stabili contact vizual cu colegii, clienţii, şeful sau cu alte persoane.

Cod vestimentar

Când vă alegeţi ţinuta pentru serviciu întrebaţi‑vă dacă aţi putea merge aşa la o şedinţă cu un şef sau la o întâlnire cu un client. Dacă răspunsul e nu, atunci renunţaţi la această variantă.

O grămadă de haine nu se potrivesc la locul de muncă. Printre acestea, bluzele cu bretele subţiri, fustele mini, pantalonii scurţi, bluzele care lasă talia la vedere, în cazul doamnelor.

De asemenea, nu purtaţi încălţări de tip flip-flop sau şlapi, atât din cauză că fac zgomot, cât şi pentru că nu se potrivesc la serviciu. Ochelarii de soare se lasă pe birou, nu se poartă pe post de „diademă" pentru păr în timpul orelor de program.

Bărbaţii nu ar trebui să poarte pantaloni scurţi, iar hainele trebuie să arate impecabil. Imaginea „abia am sărit din pat" dată de tricouri şifonate şi pantaloni pătaţi nu se potriveşte la serviciu.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite