Orar de sclavi pentru liceenii români. Cât învaţă elevii în străinătate?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cu geanta pe umăr, Emma trece pragul şcolii în fiecare zi  la ora 12.00
Cu geanta pe umăr, Emma trece pragul şcolii în fiecare zi la ora 12.00

Emma Hoştiuc, elevă în clasa a X-a la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul“ din Bucureşti, spune că învaţă 12 ore pe zi, un program deja obişnuit în România. Pe lângă cele şase-şapte ore de cursuri la şcoală, liceenii români mai au nevoie de încă trei ore pentru pregătirea temelor. Ei ajung să depăşească norma unui angajat. 

„Mă trezesc în fiecare zi între 7.00 şi 8.00, mai aproape de ora 8.00, recunoaşte fata de 16 ani. O cheamă Emma Hoştiuc şi este elevă la unul dintre cele mai bune licee din Bucureşti: Colegiul Naţional „Mihai Viteazul". Şcoala „produce" anual 20 de olimpici la nivel naţional.

Cum arată o zi „de lucru" a Emmei

Tânăra învaţă după-amiaza, aşa că cel mai târziu la ora 9.00 se apucă de temele mai grele. La ora 12.00, Emma pleacă la şcoală şi jumătate de oră mai târziu începe cursurile. Drumul cu autobuzul de la şcoală până la liceu durează circa 20 de minute.

Citiţi şi:

Băsescu: "Sistemul de educaţie din România este cel mai slab din interiorul UE"

Elevii au program la şcoală ca adulţii la serviciu

Adolescenta este la o clasă cu profil real, adică face multă matematică şi informatică. Se întoarce acasă pe la ora 20.00. O oră durează duşul şi cina, astfel încât pe la 21.00 începe o nouă serie de teme, lucrări, şi proiecte. „În cel mai fericit caz mă culc pe la 1.00 noaptea", răspunde Emma.

Luni, între 12.30 şi 13.30, Emma are oră de engleză

Luni, între 12.30 şi 13.30, Emma are oră de engleză

Pentru a ajunge acolo unde şi-a propus, adolescenta munceşte, aşadar, în jur de 14 ore pe zi, mai mult decât părinţii ei! „Îmi amintesc că şi eu am învăţat mult în timpul liceului, dar parcă nu era chiar aşa", spune mama Emmei.

85% din români sunt nemulţumiţi de sistem

Numai 15% din români sunt mulţumiţi de sistemul actual de învăţământ, arată un studiu recent al Gfk. Numărul de materii şi de ore de şcoală, precum şi temele pentru acasă au fost indicate ca fiind principalele probleme ale sistemului. Cele mai importante materii în opinia românilor sunt limba şi literatura română, matematica şi o limbă străină. Urmează istoria şi geografia, selectate de două treimi dintre persoanele intervievate.

„Ne alegem materiile pe care vrem să le studiem în fiecare an"

Craioveanca Mihaela Ghenea (foto) are 18 ani şi este elevă în ultimul an la Langley Park School din Londra, Marea Britanie. „Înainte de începerea anului şcolar, fiecare elev trebuie să-şi aleagă obiectele pe care vrea să le studieze", explică ea.

Mihaela Ghenea

Mihaela a ales psihologia, sociologia, dreptul, politica Marii Britanii şi limba japoneză. „Programul la şcoală începe în fiecare dimineaţă la ora 8.20. Dirigintele ţine evidenţa prezenţei la şcoală pe calculator. Totul este monitorizat. La 8.30 încep orele care ţin până la 15.00.

Între 12.50 şi 13.30 avem pauză de masă. Mâncăm la cantină sau ieşim până la magazinele din preajma şcolii pentru că ni se permite acest lucru", spune tânăra. O dată pe săptămână avem o adunare generală, unde directorul de an ne spune câte ceva important, poate avem vreun invitat extern, care ne vorbeşte despre cancer.

Orarul include şi orele de studiu individual, în cadrul cărora elevii merg la biblioteca şcolii, unde au acces la calculatoare, ziare, reviste, cărţi. „Lucrările personale le ţinem în computere şi nimeni nu are acces la ele, în afară de noi", a explicat Mihaela Ghenea.

.
Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite