Școala fără note, bănci sau clopoțel. Învățământul alternativ atrage copiii către educație prin metode speciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se întâmplă la Timișoara, într-o şcoală care are porțile deschise de 14 ani. Sute de copii învață după sistemul de învățământ alternativ. Aici, elevii din clasele primare nu primesc note, nu stau în bancă și nu sunt „salvați de clopoțel".

Șapte clase timișorene învață, în prezent, după sistemul de învățământ alternativ „Step by step", la Școala Generală nr. 19 din Timișoara. Metoda este bazată pe emoție și nu pe informație, în timp ce copiii au un sistem de evaluare individual. „Orarul lor este de la 8.00 până la 16.00, dar este foarte lejer. Copiii își încep dimineața prin a povesti ce au făcut. Apoi împărtășesc cu restul din experiența lor. Orele nu sunt cele clasice. Pauza nu este de 10 minute, iar ora nu are 50 de minute. La noi, când un elev obosește, face o pauză", a explicat directorul de la ȘC Gen 19, Dana Vidaicu.

Nu se stă în bancă

O altă deosebire despre care vorbește directorul este modul în care cei mici stau în clasă. „Nu se stă în bancă. Noi avem niște mese mai mari, pe care le numim centre. Avem centre de română, de matematică, de desen etc", spune aceasta. În plus, copiii au mochetă în clasă și se descalță înainte de a intra în clasă. Și pentru că cei mici învață de plăcere după sistemul „Step by Step", învățătoarele povestesc cum cei mici fac o serie de studii de caz și sunt foarte silitori. Modul după care îi evaluăm este diferit de cel clasic.

image

Click pe imagine pentru GALERIE FOTO!

Mafia înscrierilor în clasa întâi: la ce recurg părinţii ca să-şi vadă copiii "aranjaţi" la şcoli bune

Aici nu au note, nu au teme, și totuși, sunt evaluați zilnic. Asta, pentru că noi suntem două învățătoare la o clasă iar fiecare copil primește să facă ceea ce poate duce. Ei își fac temele în clasă, dar nu fiecare are același lucru de făcut. Noi îl urmărim pe fiecare, și vedem ce ritm de a învăța are. Ei nu sunt în competiție. La sfârșitul săptămânii, fiecare și prezintă lucrarea și povestește ce i-a plăcut și ce a învățat din experiență", a explicat Aura Stăiculescu, învățătoare la Școala nr 19, după sistemul "Step by Step".

Numai pentru cei mici

Singura problemă, spun dascălii, poate apărea la micuți în clasa a V-a, când sunt nevoiți să schimbe sistemul de învățământ, pentru cel tradițional. „Fata mea a învățat patru ani după învățământul alternativ. Acum, e clasa a V-a. Noi i-am explicat înainte că va fi un pic diferit și nu avem probleme. A fost mai matură când a trecut la rigurozitatea învățământului tradițional. Se descurcă foarte bine la învățătură și sunt foarte mulțumită", a declarat Andreea Cotuna, mămică a unui copil care a absolvit patru clase la „Step by Step". Implementat acum 14 ani și inspirat după modelul american, sistemul de învățământ alternativ este acreditat de către minister și tot mai căutat de părinți. „E bătaie pe locuri. Vin părinții cu ani înainte să își caute un loc", a conchis directorul.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite