Optimism, vigilenţă şi muncă pentru profit
0Viorel Miron, director general Mega Group, concesionar Peugeot, vorbeşte despre criză. A găsit soluţii şi s-a adaptat pieţei, reuşind să construiască un business solid în domeniul auto timp de 18 ani.
A înţeles din timp tarele moştenite de la comunişti şi a preferat să îşi ia soarta în mâini. A avut curaj şi a renunţat la un domeniu în care s-a şcolit pentru că a vrut să profite de o oportunitate.
„Sunt situaţii în care trebuie să acţionezi, nu să stai să aştepţi să vină de undeva. La români asta e o mentalitate păguboasă: să ne dea cineva, să ne facă cineva. Un lucru rămas din comunism, ca să conducă oamenii mai uşor. Şi eu am început de la automatizări şi calculatoare, am continuat cu mecanică şi am ajuns să fac construcţii”, a spus Miron despre atitudinea care l-a determinat să aibă succes în afaceri.
Şi-a construit o echipă, a investit în pregătirea sa şi în cei mai talentaţi angajaţi. Apoi, le-a impus calitatea unui lucru bine făcut. „Eu le spun tot timpul să nu pună căruţa înaintea boilor. Fă ce trebuie mai întâi şi apoi vin şi rezultatele. Oferă servicii de calitate, încearcă să vezi ce vrea piaţa, ce vrea clientul de la tine, şi apoi ai şi rezultate”, ar fi unul dintre conceptele de business pe care le transmite omul de afaceri timişorean.
Acceptă mai greu eticheta de om de afaceri de succes şi consideră că este un „supravieţuitor”. Atât pentru proiectul din domeniul auto, cât şi pentru cel din domeniul imobiliar a fost nevoit să renunţe la prima strategie gândită şi să o adapteze la o piaţă dificilă. „A trebuit să restructurăm compania. Nu am aşteptat decrete prezidenţiale. A trebuit să ne adaptăm. Ca să rămânem în piaţă a trebuit să inventăm şi să venim cu servicii noi. În imobiliar, de la trei oferte gândite în 2008, am ajuns la zece oferte care acoperă segmentele de piaţă”, a mai spus Viorel Miron despre cum a traversat criza.
Calităţi pentru profit în afaceri
Corectitudinea. „După 90 am vândut multe, dar omenia niciodată”, a spus Miron. Să fii perseverent şi foarte muncitor. „Banul acum în criză are mai multă greutate. Am muncit acum de zece ori mai mult decât înainte pentru aceiaşi bani”, a menţionat omul de afaceri. Să ştii să te adaptezi. Să îţi poţi forma o viziune pe termen mediu şi lung. Să oferi servicii de foarte bună calitate.
CITEŞTE ŞI ALTE ARTICOLE DIN CAMPANIA "REŢETE DE SUCCES"
Brand local construit cu risc şi credite. Idei de afaceri care au adus profit