Brand local construit cu risc şi credite. Idei de afaceri care au adus profit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Femeia de afaceri Rodica Vlad a reuşit în 20 de ani să facă din profesia sa, de farmacistă, un business. A muncit mult, a avut curaj, şi-a asumat eşecurile, iar în perioada de criză a încercat să-şi păstreze aproape toţi angajaţii.

Admiraţia faţă de un dascăl model şi curiozitatea au făcut din Rodica Vlad, în vremea liceului, un elev pasionat de chimie. A fost începutul spre o profesie care mai târziu a devenit piatră de temelie pentru cel mai cunoscut lanţ de farmacii dezvoltat în Timişoara.

„Profesoara de chimie din liceu a fost un dascăl de excepţie. Pornind de la ea şi din dragoste pentru chimie am ajuns să fiu farmacistă. Părinţii m-au sprijin foarte mult în alegerea mea”, a spus Rodica Vlad.

Din 1991, pe când era şef de farmacie, şi până astăzi a reuşit să pună pe picioare 10 farmacii. „E important să ai tenacitate, să asimilezi deopotrivă răul şi binele. Aprecierile nu au venit la început”, a spus femeia de afaceri.

Rodica Vlad a mai precizat că a învăţat din propriile experienţe şi crede că pentru o persoană care vrea să dezvolte un business este foarte important să aibă curaj şi să îşi asume riscuri. „Doar riscând am putut să cresc. Nu sunt o conservatoare. Mi-am asumat un risc protejat, am fost atentă tot timpul la ce se poate întâmpla în spatele meu”, a menţionat farmacista, adăugând că perioada de criză a fost foarte dificilă mai ales că instituţiile statului au blocat bani pe care trebuia să-i acopere din alte surse. „M-am chinuit să iau credite. Am simţit criza. De unde am fost răsfăţata băncilor, acum a fost cumplit de greu să fac un credit”, a mai spus Rodica Vlad.

Aceasta a mai spus că a reuşit să aibă succes şi datorită echipei cu care lucrează. A ales tot timpul oameni competenţi, dar şi tineri în care a investit mult, iar în ultimii doi ani a încercat să-şi ţină aproape angajaţii cărora nu le-a scăzut salariile.

Calităţi obligatorii în afaceri

În opinia Rodicăi Vlad, cel mai important pentru un business de succes este să fii muncitor. Trebuie să ştii să îţi asumi eşecurile şi „să nu te laşi îmbătat” de reuşite. Trebuie să rişti, dar cu limită, pentru a nu le cauza pierderi celor apropiaţi. Un om de afaceri trebuie să fie vigilent, informat, uşor adaptabil la neprevăzut.

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite