Industria auto din vestul României este gata să producă maşina bănăţeană FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Furnizorii locali de componente produc toate piesele pentru o maşină,  de la A la Z. În vestul ţării sunt furnizori care pot livra toate componentele către orice producător de automobile.

Software, componente pentru motor, radiatoare, lămpi, anvelope, volane, sisteme de siguranţă, curea de transmisie, cabluri, huse, volane, componente electrice, centuri de siguranţă. Toate acestea sunt doar o parte din ofertele sectorului automotive din Banat. Industria de profil este atât de dezvoltată încât exercită presiune asupra universităţilor tehnice pentru a-şi satisface necesarul de specialişti.

„Foarte mulţi studenţi de la noi au deja un loc de muncă asigurat. Este o presiune deosebită în ceea ce priveşte inginerii mecanici, primim zilnic telefoane pentru recomandări. Firmele sunt interesate să angajeze tineri încă de pe băncile facultăţii, să îi poată pregăti”, a declarat Dumitru Ţucu, prodecanul Facultăţii de Mecanică a Universităţii Politehnică din Timişoara.

Vezi galerie foto cu fabricile din zona de vest

Mărcile pentru care se lucrează în Timiş, Arad, Hunedoara şi Caraş-Severin sunt: Nissan, Mercedes-Benz, General Motors, Opel, WV, Ford, Renault, Peugeot, Citroen, Audi, Porche, Chrysler sau Dacia.

Nemţii domină

În domeniul software, companiile Continental lucrează pentru toată industria auto germană. Continental este şi unul din cei mai importanţi producători de anvelope din lume. De componentele de motor se ocupă Mahle (WV, Audi, General Motors), UCM Reşiţa şi Automec.



Interesant este că la Reşiţa s-au produs chiar şi motoare pentru vapoare mari. La Raal West de la Timişoara se fabrică tot ce înseamnă partea de filtre pentru Audi, WV, Daimler, General Motors, Porche. Contitech face curele de transmisie şi racorduri flexibile pentru Mercedes-Benz.

Sistemele de iluminare sunt împărţite la Timişoara. Hella face lămpile pentru fabricile de maşini din Germania, Valeo se ocupă de partea franceză, iar compania Elba realizează lămpile pentru Dacia Logan, Sandero.



Thermophol Arad fabrică furtunuri de răcire, iar de centuri de siguranţă se ocupă Autoliv şi TRW. La ultimele două companii se mai produc volane, se îmbrăcă în piele diverse componente şi se montează module de airbag. Dura Automotive realizează sistemele de siguranţă de la uşi şi macaralele pentru gemuri, aici fiind produşi şi senzori de maşini. La Eybl se fac huse şi cam tot ce înseamnă interioare.

image
image



Centru de cablaje

Timişoara este şi un centru important în ceea ce priveşte cablajele. Kromberg & Shubert produce sisteme de cablaje pentru industria auto din Germania. De acest domeniu se ocupă şi Lisa Draxlmeier, care produce cablaje pentru BMW. Mai produc cablaje americanii de la Delphi Packard, de la Ineu şi Sânnicolau Mare, şi Leoni Viring din Arad. Webasto Automotive, tot din Arad, realizează sistemele de încălzire şi de aer condiţionat. Fabrica de cablaje auto SEWS-R din Deva produce cabluri auto pentru constructorul Renault, iar japonezii de la Vogt Electronic, de la Jimbolia, fabrică senzori.



Autoturism electric produs la Timişoara

Timişoara ar putea să producă un nou autoturism după proiectul „Lăstun” de la sfârşitul anilor 80. Cel puţin aceasta este dorinţa celor de la Facultatea de Mecanică a Universităţii Politehnica. „Trebuie să se găsească integratul. Eu cred că la ora asta am putea porni o maşină pe capital românesc. Cu conştiinţa acelora care au privatizat fabrici şi le-au transformat în interese imobiliare, s-ar putea unii sumele”, a declarat Dumitru Ţucu, prodecanul Facultăţii de Mecanică de la Timişoara.



Studenţii de la Facultatea de Mecanică au realizat proiecte pentru maşina bănăţeană

Cea mai plauzibilă variantă ar fi o maşină electrică, de dimenisuni mici. „Nu cred că este o utopie să ne gândim că putem face un autovehicul electric care să facă faţă ultimelor cerinţe. Preţul ei ar putea să fie sub 10.000 de euro”, a mai spus Dumitru Ţucu.

image
image
image

Citiţi şi:

Fabrica Mercedes din Ungaria, pe care România a pierdut-o din cauza drumurilor proaste, generează mii de locuri de muncă

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite