Italianul care a accidentat mortal trei femei în Timiş după impactul cu trenul: „Nu am văzut indicatorul STOP. Nu era omologat"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Giuseppe Lancioni, italianul urcă la volan în timp ce este judecat pentru uciderea a trei oameni în Timiş, spune că nu a văzut indicatorul rutier „STOP" de la calea ferată, înainte să fie lovit de tren. Italianul dă vina pe  indicatorul rutier că acesta nu are dimensiunile prevăzute de lege şi nu este omologat. 

Italianul care a ucis trei femei în Timiş urcă la volan în timpul procesului cu voie de la procuror şi de la judecător

Giusepe Lancioni, italianul care a provocat un accident în care a murit soţia sa, sora geamănă a acesteia şi încă o femeie, spune că nu a văzut indicatorul rutier „STOP" şi nici trenul.

Dubiţa „fantomă"

Italianul care a primit desptul să circule din nou de la procurorul de caz şi de la judecător are două explicaţii pentru producerea accidentului, pe care avocatul său le-a prezentat reporterilor Adevărul de Seară. „Accidentul a avut loc noaptea, iar clientul meu a fost orbit de farurile unei dubiţe albe care a circulat în spatele său. Apoi dubiţa apoi a încercat să-l oprească pe clientul meu şi s-a pus în faţa sa, pentru că vedea că acesta o să ajungă în faţa trenului. Din păcate, clinetul meu a încetinit şi a ajuns pe linii, dar dubiţa a reuşit să treacă. Dubiţa nu a fost identificată, dar mecanicul de tren confirmă că a mai văzut o maşină", a spus Arcadie Anastasescu, care îl apără în instanţă pe Giuseppe Lancioni.

Liceanul de bani gata care a ucis şase oameni: „Am fost implicat fără voia mea în incident. Maşina s-a defectat"

Nu a văzut indicatorul

Avocatul mai spune că Giuseppe Lancioni nu a văzut indicatorul rutier „STOP" la calea ferată, care nu ar fi fost montat cu respectarea legii. „Indicatorul nu are forma omologată şi nici nu era reflectorizant, aşa cum stipula legea. Noi am cerut făcut o adresă, să vedem de ce CFR-ul nu avea montat indicatorul aşa cum trebuie, iar instanţa a admis această solicitare. Urmează să se facă şi o expertiză în acest sens. Clientul meu a văzut cele trei indicatoare de presemnalizare, care sunt dispuse din 50 în 50 de metri, înainte de calea ferată, însă nu a văzut indicatorul STOP şi a încetint când a ajuns pe linia de tren, crezând că linia este mai departe", a mai spus avocatul Arcadie Anastasescu.

Şoferul, Giuseppe Lancioni (54 de ani), nu a oprit pe DN6, în 31 august 2009, la trecerea la nivel cu calea ferată din localitatea Satu Nou şi a fost spulberat de trenul personal 14149. „Trenul nu avea viteză. Maşina a fost târâtă 20 de metri", a spus comisarul şef Dan Peteri, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Transporturi Timişoara.

„Nu s-a asigurat la calea ferată"

Dorina şi Domnica Toda, ambele de 41 de ani, surori gemene, au murit pe loc în urma impactului. O altă femeie, Cristina Marie Ene, de 36 de ani, a murit şi ea, imediat după impact. Şoferul, care este soţul Dorinei Toda, a fost transportat de urgenţă la Spitalul Municipal Timişoara. El a scăpat cu câteva răni uşoare.

Mecanicul de pe locomotiva trenului Periam - Lovrin a declarat poliţiştilor că şoferul automobilului Kia a venit cu viteză şi a ignorat complet indicatoarele rutiere. „Nu s-a oprit. Nu s-a asigurat. Pur şi simplu, a venit lansat. Eu nu aveam viteză, pentru că eram în curbă. Mai mult de 30-35 de kilometri la oră nu aveam. Nu a auzit zgomotul sirenei, deşi am făcut mai multe semnale", ne-a declarat Ioan Mureşan, mecanicul de pe locomotivă.

Şoferul Giuseppe Lancioni, originar din oraşul italian Lorenzo, regiunea Toscana, are permisul de conducere, categoria A şi B, din anul 1976. „Sunt benzi rezonatoare pe şosea înainte de calea ferată. Trecerea este semnalizată. E plin de indicatoare. A venit cu viteză", a spus comisarul Florin Bolbos, adjunctul Poliţiei Timiş. 

Surorile gemene au plecat de acasă împreună cu italianul la ora 03.00, şi în 25 de minute au parcurs aproape 40 de kilometri. Dorina era căsătorită cu Giuseppe de aproape şapte ani şi amândoi locuiau în Italia, unde au o firmă de tâmplărie.

Un vagon a fost cuprins de flăcări

„După degajarea căii ferate, automotorul a parcurs o distanţă de aproximativ 500 de metri, după care a izbucnit un incendiu la cel de-al treilea vagon şi trenul a fost oprit din nou", au declarat reprezentanţii ISU Banat.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite