Târgu-Mureş: Fonduri europene pentru eficientizarea serviciilor publice electronice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria şi Prefectura au obţinut finanţări nerambursabile pentru implentarea unor proiecte ce au ca scop reducerea birocraţiei în cadrul acestor instituţii.

Primăria şi Prefectura Mureş se numără printre cele 22 de instituţii publice din ţară, care au obţinut o finanţare nerambursabilă pentru eficientizarea serviciilor oferite cetăţenilor. Fondurile vin de la Uniunea Europeană prin intermediul Ministerului Telecomunicaţiilor, la care se adaugă partea de cofinanţare ce-i revine fiecărei instituţii.

Pentru accesarea acestor sume s-au depus la nivel naţional 220 de proiecte, dar poriectele cele două instituţii mureşene au fost printre cele declarate eligibile. Proiectele de finanţare au fost semnate astăzi în prezenţa ministrului Telecomunicaţiilor, Valerian Vreme.

„Astăzi semnăm un parteneriat între Ministerul Telecomunicaţiilor şi cele două instituţii, pe 24 de luni ce va însemna în final un plus pentru cetăţean şi o mai bună fluidizare a informaţiilor în cadrul Primăriei şi a Prefecturii”, a spus ministrul.

Al doilea pas în strategia „Oraş Digital”

Primăria Târgu-Mureş are o strategie privind transformarea oraşului într-unul „digital”. Proiectul semnat astăzi vine să completeze această strategie. Valoarea acestuia se ridică la 1.292.080 de lei, din care 250.080 de lei o reprezintă contribuţia Primăriei

. Proiectul va permite implementarea unei aplicaţii de stare civilă, care gestionează evidenţa naşterilor, a căsătoriilor şi deceselor şi a unei aplicaţii destinate inventarului fiecărei gospodării agricole.

În prezent s-a început lucrul la un sistem de cadastru, ce va permite gestionarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construcţie şi se lucrează la introducerea unui sistem de plată online a taxelor şi impozitelor locale. Implementarea proiectului va dura 24 de luni. 

Administraţie informatizată în primăriile din judeţ

Proiectul câştigat de Prefectură are o valoare totală de 2.406.422 de lei, din care 456.422 de lei reprezintă contribuţia instituţiei. „Obiectivul proiectului etse crearea unui sistem tip e-administraţie prin care cetăţenii vor beneficia de şapte servicii publice electronice, cum ar fi emiterea de autorizaţii sau înregistrări de petiţii online. Prin acest proiect toate cele 92 de primării din judeţ vor fi dotate cu sisteme hardware şi software pentru reducerea birocraţiei”, a precizat subprefectul Braczi Gyozo.

Pentru ultimele noutăţi din Mureş, click pe poza de mai jos:  

logo ads
Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite