Maşina Elenei Ceauşescu, pusă în vânzare la Târgovişte cu 1.000 euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieşit din fabricaţie în urmă cu 26 de ani, automobilul Citroen CX 2400 este încă în stare de funcţionare. Actualul proprietar al limuzinei, comisarul Emil Stărescu din Târgovişte, şi-a achiziţionat bunul în urmă cu cinci ani.

Luxoasa maşină personală a fostei Prime Doamne a României, Elena Ceauşescu, care cândva era o raritate pe străzile Bucureştiului, se află astăzi parcată în curtea unui dâmboviţean din satul Valea Voievozilor. Fără plăcuţele cu numere de înmatriculare, prăfuită, cu roţile desumflate, uşor zgâriată, cu tabla îndoită pe alocuri, cu tapiţeria ruptă pe ici - pe colo, limuzina tovarăşei, aşezată lângă coteţul unui câine, nu a mai defilat pe străzile oraşului de aproximativ patru ani. „Eu am cumpărat-o în urmă cu cinci ani de zile, dar am circulat cu ea doar timp de un an. Am vrut să o recondiţionez, dar aş avea nevoie de foarte mulţi bani, aşa că m-am decis să o vând cu 1.000 de euro”, ne-a spus actualul proprietar al maşinii, Emil Stărescu.

Cadou de la Regele Spaniei


Se pare că maşina pe care reporterii „Adevărul de Seară” au găsit-o în curtea dâmboviţeanului este a treia maşină care a ieşit din fabrica Citroen din Franţa, şi i-a fost dăruită Elenei Ceauşescu de către Regele Juan Carlos I. În anul 1986 limuzina defila deja pe străzile Bucureştiului, cu numărul de înmatriculare 17-B-4031.

Automobilul negru, spaţios, cu tapiţerie de piele, blindată în dreptul uşilor şi motorului, cu geamuri şi oglinzi electrice şi sistem de climatizare, a rămas în capitală aproximativ trei ani, după anul 1989 intrând în posesia Comandamentului Naţional de Grăniceri. Aici a fost folosită timp de 12 ani, până în anul 2001, când, ajunsă în Constanţa, a devenit maşina de Serviciu a Şefului Brigăzii numărul 4 Grăniceri, Generalul Nicolae Moldovan. Acesta a condus-o timp de un an, până în aprilie 2002, când a ieşit la pensie. Doi ani mai târziu, după ce maşina a stat nefolosită în Grupul de Nave, valoarea de inventar stabilită pentru fosta maşină personală a Elenei Ceauşescu era de 8.000 de lei.

Scoasă la licitaţie în 2005

După cinci ani în care a circulat cu numere de Constanţa, Citroenul CX 2400, având deja 257.229 de kilometri parcurşi, a fost disponibilizat prin transfer fără plată la Primăria din Răcari, care a scos-o la licitaţie în acelaşi an, cu preţul de pornire de 70 de milioane de lei vechi.

Pentru că nimeni nu a oferit atât, limuzina i-a fost vândută cu suma de 40 de milioane de lei vechi târgovişteanului Emil Stărescu. „Pe vremea aceea eram comandant la Răcari şi ştiam întreaga poveste a maşinii. După ce am cumpărat-o am circulat un an cu ea, iar în ultimii patru ani am lăsat-o parcată în curtea unui prieten din satul Valea Voievozilor, pentru că la mine acasă nu aveam suficient loc de parcare”, ne-a spus Emil Stărescu, proprietarul maşinii.

„Iniţial am cumpărat această limuzină în ideea de a o închiria pentru nunţi, dar cu toate că sunt un admirator al lucrurilor vechi şi de valoare, nu am reuşit să mă mai ocup de ea şi să o recondiţionez, plus că are un consum de 12%. Aşa că, m-am hotărât să o vând pe 1.000 de euro”, a încheiat proprietarul maşinii.

CITEŞTE ŞI: Bodyguardul lui Ceauşescu: "Am fost cerut de Legiunea Franceză, dar nu am vrut să trădez ţara"

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite