Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina pierde de la plată, în medie, 300 de cazuri pe lună, pentru că asiguraţii nu vin cu cardul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La aproape 50.000 lei se ridică valoarea serviciilor nevalidate Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina, lunar, de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, pentru că pacienţii care beneficiază de îngrijiri nu prezintă cardul de asigurat.

Spitalul Judeţean de Urgenţă  (SJU)Slatina, cel mai mare din judeţ, încă pierde aproximativ 300 de cazuri rezolvate lunar pentru că beneficiarii nu prezintă cardul de asigurat. Teoretic, din luna mai a acestui an asiguraţii nu mai pot beneficia de servicii medicale fără plată în sistemul de stat dacă nu prezintă cardul de sănătate. Practic, cel puţin la SJU Slatina, încă se întâmplă, iar acest fapt duce la o „gaură“ în buget de aproximativ 50.000 lei.

„Serviciile nevalidate de Casă sunt până în 10%, însă suma este considerabilă, aproximativ 50.000 lei, nu ne permitem s-o pierdem. Nu putem, însă, nici să trimitem pacienţii acasă. Sunt pacienţi veniţi cu ambulanţa, care ne spun că nu-l au la ei  sau că nu le-a fost emis. Alţii vin cu adeverinţe de asigurat, pentru că CJAS încă mai eliberează, sau se mai întâmplă să nu reuşim să încărcăm în sistem în cele 72 de ore, pentru că sistemul mai are şi probleme. Concluzionând, sunt situaţii în care motivele ne sunt imputabile, dar şi altele care nu ţin de noi. Când noi înregistrăm serviciul respectiv, interogând sistemul apare mesajul „asigurat fără card emis“. Mergem mai departe, însă sistemul informatic nu ne oferă un feed-back, în sensul că apare mesajul că a fost trimis, nu şi că este sau nu validat. Mai sunt situaţii în care intervin modificări, pe care în sistem nu le mai poţi face fără card“, a declarat directorul medical al spitalului, medicul Cătălin Pătru.

Costurile pentru astfel de cazuri variază între 1.000 şi 3.000 lei (şi mult mai mari în cazurile grave) când vorbim de spitalizare continuă şi pot fi mai mici în cazul internărilor de zi sau al procedurilor.

„Legislaţia este foarte clară şi pentru furnizori şi pentru asiguraţi“

Directorul pentru relaţii contractuale din cadrul CJAS Olt, ec. Sorina Oancea, confirmă că SJU Slatina are cele mai multe servicii refuzate la plată din acest motiv, însă lucrurile sunt foarte clare, banii nu vor fi recuperaţi. „Legislaţia este foarte clară şi pentru furnizori şi pentru asiguraţi. Aici este responsabilitatea lucrului pe care îl execută. Orice sistem informatic îţi furnizează informaţii în funcţie de datele pe care le introduci. SIUI, programul la care face domnul doctor referire, reprezintă de fapt un cadru legal. Orice modificare care a intervenit în legislaţie a fost introdusă în sistem. Sistemul merge, avem raportări de la 450 de furnizori. Dacă dintre aceştia, doi sunt nemulţumiţi, nu înseamnă că nu merge sistemul. Din momentul în care se vor emite şi biletele de trimitere în sistem electronic lucrurile vor fi şi mai clare“, a spus Oancea.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite