Promisiuni măreţe pentru Olt: centuri ocolitoare pentru Slatina şi Balş, sens giratoriu la Găneasa, pod reparat la Olt

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, aflat în această după-amiază la Slatina, a declarat că pentru proiecte mai vechi, aşa cum sunt centurile ocolitoare pentru Balş şi Slatina, sau reabilitarea podului peste râul Olt, de la Slatina, se vor demara, în mare parte până la sfârşitul acestui an, procedurile de licitaţie, vizita ministrului în teren dând speranţe şi pentru alte obiective de investiţii pe drumurile din judeţ.

Centura care să ocolească Balşul şi să scape şoferii şi locuitorii acestui oraş de traficul infernal ar putea fi realizată în anii următori, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, care astăzi s-a aflat în judeţ într-o vizită de evaluare a stării drumurilor naţionale şi a celui european ce traversează judeţul, declarând în cadrul unei conferinţe de presă că cel mai probabil investiţia de 26 milioane de euro va fi anunţată pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) până la sfârşitul acestui an. O altă mare lucrare, evaluată la 8 milioane euro, anume cea de reparaţie capitală a Podului Olt, de la intrarea în Slatina, se află în faza în care documentaţia a fost trimisă la ANRMAP (Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice), termenul în care licitaţia va putea fi făcută publică în SEAP fiind estimat la cel mult o lună.

Reparaţii capitale la Podul Olt, cu devierea traficului pe Arceşti, „dacă este o variantă viabilă”


Veştile, la prima vedere dintre cele mai bune, au însă un „dacă”. Şi ministrul Transporturilor, dar şi  şeful CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România) - Narcis Neaga, care l-a însoţit pe ministru în teren, au pus problema eventualelor contestaţii care ar putea amâna începerea lucrărilor, „aşa cum s-a întâmplat în cazul centurii ocolitoare a Bacăului”, a precizat ministrul, chiar şi cu doi ani. În plus, în cazul reparaţiilor la podul de peste Olt, care a ieşit de vreme bună din garanţie, se mai pune problema alegerii unei variante viabile de ocolire pe perioada lucrărilor. Cea la care s-au gândit iniţial oficialii CNADNR, barajul de la Arceşti, este încă sub semnul întrebării, la acest moment fiind închisă traficului şi nesigură chiar şi pentru un trafic uşor. „N-o să închidem nicidecum accesul până când n-o să găsim o variantă viabilă”, a dat ministrul asigurări.
Deşi în judeţ s-a mai vorbit, pentru prima dată un reprezentant al Guvernului  declară că trebuie găsită o soluţie pentru intersecţia drumului european  E 574 cu drumul naţional 64 (Caracal - Râmnicu-Vâlcea), de pe raza localităţii Găneasa, intersecţie în care, de-a lungul anilor, au avut loc accidente groaznice, cu pierderi de vieţi omeneşti. „Va trebui ca până la sfârşitul anului să facem studiul de fezabilitate, documentaţia tehnică, iar anul viitor să construim efectiv acolo un sens giratoriu. Teren există, nu este o problemă, aparţine comunei, aşa că nu va fi o problemă să fie transferat ministerului şi să ne apucăm de treabă”, a declarat Matache. Pentru o altă intersecţie, de data aceasta aflată la intrarea în oraşul Balş (la Bobiceşti), lucrurile nu sunt la fel de clare, aici problema fiind, a spus ministrul, terenul din proximitatea drumului european, care se află în proprietate privată.

Tei treceri la nivel cu calea ferată au nevoie de intervenţii urgente

Ce au văzut ochii ministrului, subordonaţii săi cunoşteau destul de bine, însă numai după o asemenea vizită se pune problema intervenţiei companiei de drumuri pentru securizarea trecerilor la nivel cu calea ferată. Pe ruta pe care s-a deplasat astăzi ministrul, Corabia – Caracal – Balş – Slatina, a întâlnit trei cu probleme (doar pe segmentul Corabia - Caracal). Una în mod cert va beneficia de intervenţii, s-au dat asigurări, fiind vorba de cea aflată la intrarea în oraşul Corabia.
Greu de spus însă ce se întâmplă cu gropile din carosabil de pe drumurile naţionale care traversează judeţul, tema lăsată subordonaţilor din secţia de drumuri fiind aceea de a întocmi un plan de măsuri, astfel încât pentru covoare asfaltice, reabilitări şi modernizări „să se identifice resursa financiară”.

Sensurile giratorii care să lege centura Caracalului de DN 6, încă în proiect

Veşti tot aparent bune sunt şi despre sensurile giratorii omise, pur şi simplu, la proiectarea, şi prin urmare şi execuţia, centurii ocolitoare  a Caracalului. Concret, sunt în faza de proiectare, deşi drumul a fost finalizat, dar fără giratorii nu poate fi legat de DN 6. Care DN 6 Craiova – Alexandria are şi el o problemă, pe segmentul din judeţul Olt, la care a lucrat firma Romstrade, falimentară astăzi, lucrările fiind încă nefinalizate. Despre această ultimă problemă ministrul a preferat să nu se pronunţe tranşant: „Prefer să nu dau un termen!”.
Cât despre autostrada Piteşti – Craiova, cea mai mare promisiune avansată oltenilor de către PSD în campania electorală, stadiul este acelaşi din vară: se analizează cele patru oferte rămase în cursă, posibil ca până la sfârşitul anului să se stabilească şi căştigătorul. „Mai vedem cu contestaţiile”, s-a împotmolit din nou speranţa.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite