VIDEO Podul feroviar construit peste râul Olt, lângă Slatina, a fost dat în folosinţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
pod feroviar peste raul olt

CFR Infrastructură a anunţat că investiţia de peste 27 milioane lei a fost finalizată, iar circulaţia feroviară pe ruta directă Slatina-Piatra-Olt a fost reluată.

Podul feroviar construit peste râul Olt, în apropiere de Slatina, care se află între staţiile Slatina şi Piatra-Olt, pe linia 101 Chitila-Craiova, a făcut parte din lotul în care au fost modernizate 14 poduri şi podeţe (etapa I-3 loturi) de pe raza SRCF Craiova, sursa de finanţare fiind fonduri nerambursabile şi de la Bugetul de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020. Lucrările pentru modernizarea podului de 372 metri au durat doi ani, fiind executate de firma STRABAG. 

„Circulaţia trenurilor a fost reluată pe ruta directă Slatina - Piatra Olt, odată cu redeschiderea podului de cale ferată de la km 197+557, inclus în programul destinat exclusiv lucrărilor de modernizare a 14 poduri şi podeţe (etapa I - 3 loturi), de pe raza SRCF Craiova, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi de la Bugetul de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020. Lucrările de modernizare a podului CF de la km 197+557 (372,45 m) şi de amenajare a albiei, incluse în lotul 2, sunt executate de SC STRABAG şi au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, prin creşterea vitezei şi a gradului de siguranţă“, a anunţat purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură, Oana Brânzan.

Din lotul de 14 poduri şi podeţe modernizate, din care face parte şi cel în discuţie, 11 au fost deja redeschise circulaţiei, iar trei sunt încă în construcţie, astfel:

• 11 poduri redeschise circulaţiei

◘ Pod km 197+557, între staţiile Slatina - Piatra Olt

◘ Pod Km 115 + 565, între staţiile Măldăieni şi Mihăieşti

◘ Pod Km 99 + 523, între staţiile Goleşti şi Piteşti

◘ Podeţ Km 226 + 575, între staţiile Balş şi Spineni

◘ Pod Km 55 + 812, între staţiile Pojoreni şi Copacioasa

◘ Pod Km 15 + 550, între staţiile Jirov şi Corcova

◘ Pod Km 20 + 698, între staţiile Corcova şi Motru Est

◘ Podeţ Km 279 + 884, între staţiile Coţofeni şi Răcari

◘ Podeţ Km 5 + 303, în staţia Ţânţăreni (liniile I şi II)

◘ Podeţ Km 6 + 592, între staţiile Ţânţăreni şi Gilort

◘ Podeţ Km 6 + 939, între statiile Ţânţăreni şi Gilort

• 3 obiective în execuţie

◘ Podeţ Km 357 + 760, între staţiile Valea Fratelui şi Turnu Roşu

◘ Pod Km 40 + 875, între staţiile Barbatesti şi Jupâneşti

◘ Podeţ Km 286 + 035, în staţia Filiaşi (liniile I – VIII)

Valoare totală a contractelor pentru modernizarea celor 14 poduri/podeţe - 59.053.431,56 lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind fonduri nerambursabile şi bugetul de stat.

VĂ RECOMANDĂM ŞI: Ministrul Transporturilor: România a pierdut 320 milioane de euro din cauza blocajelor din instanţă

VIDEO Noua magistrală feroviară din vestul României. De ce stârneşte controverse proiectul început de 3 ani

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite