Beneficiarii venitului minim sunt verificaţi odată la trei luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În prezent Serviciul Public de Asistenţă Socială din Sibiu are în evidenţă un număr de 125 de dosare, care includ 277 de beneficiari.

Citiţi şi:

Lucrări pe străzi importante,în week-end

Reconfigurare la intersecţia dintrei Revoluţiei cu Milea

Legislaţia din România prevede ca în anumite condiţii, fiecare cetăţean să beneficieze de un venit minim garantat. De la începutul acestui an au intrat în vigoare o serie de modificări prin care se completează legea care consfinţeşte acest drept, printre modificări numărându-se şi perioada în care trebuie actualizate actele pe care titularii le depun, precum şi termenele în care aceştia trebuie verificaţi. Dacă după vechile norme actualizarea datelor de către titulari şi controalele inspectorilor trebuiau făcute o dată la 6 luni, în prezent acest termen s-a modificat la 3 luni. Astfel, pentru a demostra că îndeplinesc condiţiile pentru a beneficia de ajutorul social titularii trebuie să anunţe ori de câte ori apare o modificare referitoare la componenţa familiei sau veniturile acesteia. Inspectorii Primăriei realizează iniţial ancheta socială în vederea acordării ajutorului social, apoi controale odată la 3 luni pentru a verifica îndeplinirea în continuare a condiţiilor de acordare.

Probleme la controale

În prezent Serviciul Public de Asistenţă Socială are în evidenţă un număr de 125 de dosare, care includ 277 de beneficiari. În urma controalelor realizate anul acesta şi a modificărilor apărute în dosarele titularilor a fost suspendat sau s-a dispus încetarea plăţii pentru un număr de 34 dosare. De asemenea, dreptul la venitul minim garantat poate fi suspendat şi pentru nerespectarea unei cerinţe obligatorii stipulate de lege: persoanele apte de munca din familiile pentru care se asigura venitul minim garantat vor efectua lunar acţiuni sau lucrãri de interes local. Acestea sunt obligate să presteze aceste ore de muncă în condiţiile în care starea de sănătate le permite. De exemplu, anul acesta în luna martie din totalul de aproximativ 127 de titulari existau 23 de persoane apte de muncă în folosul comunităţii, din care 15 au prestat orele în folosul comunităţii, iar unui număr de 5 titulari li s-a retras sau a fost suspendat acest drept pentru că nu au realizat orele de muncă.

Muncă în folosul comunităţii

Municipalitatea sibiană a stabilit, conform legii, un plan de acţiuni şi lucrări de interes local pe anul 2011 în care pot fi implicate persoanele beneficiare de ajutor social. Acestea sunt: curăţenie şi întreţinere la baza sportivă, manipularea şi distribuirea ajutoarelor alimentare în cadrul Programului PEAD, curăţarea zăpezii, reparaţia şi curăţarea unor utilaje agricole, lucări de pregătire a solului pentru însămânţare, spălat bănci şi coşuri de gunoi, curăţat stâlpi de afişe, curăţenie în parcuri.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe sibiu@adevarul.ro!

Click pe imaginea de mai jos pentru ultimele noutăţi de la Sibiu:

logo ads
Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite