Dezastru pe DN1: gropile au învins maşinile şi asfaltul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sute de gropi au răsărit, în ultimele săptămâni, pe DN72 Ploieşti – Târgovişte
Sute de gropi au răsărit, în ultimele săptămâni, pe DN72 Ploieşti – Târgovişte

Porţiunea din DN1 care străbate Valea Prahovei arată, odată cu  topirea zăpezilor, ca o uliţă dintr-un sat uitat de lume. În Sinaia, Buşteni şi Azuga, gropile sunt mai multe şi mai adânci ca niciodată. Sunt atât de multe încât şoferii cu greu le pot evita.

În unele locuri, craterele au adâncimi de peste 40 de centimetri şi suprafeţe de peste un metru pătrat. Culmea, spun conducătorii auto, gropile au apărut pe DN1, exact în zonele unde acum un an au fost plombate. Şoferii dau vina pe cei care au asfaltat drumul, dar şi pe materialul antiderapant folosit de drumari pe timpul iernii.

Mai citeşte şi:

Fosta Capitală Culturală Europeană arată ca după bombardament. Sute de plângeri depuse la Primărie

VIDEO: Gropile au rămas, banii pentru mixtură asfaltică s-au dus

„S-au adâncit peste măsură, sunt gropi care au peste 30 de centimetri adâncime, reparate şi asfaltate anul trecut, în vară. În urmă cu trei zile
mi-am distrus janta stânga faţă într-o asemenea groapă. Vă daţi seama că în primăvară trebuie să dau o grămadă de bani să-mi schimb toate bucşele şi pivoţii de la maşină", spune revoltat Ionuţ Simion, un şofer din Sinaia.

Zilnic, la primăriile oraşelor de pe Valea Prahovei ajung zeci de sesizări de la şoferii care şi-au stricat autoturismele pe DN1. „Craterele au ajuns să semene cu cele de pe Marte. Din păcate, cei de la Drumurile Naţionale nu fac nimic să remedieze această situaţie. Le-am făcut şi hârtii şi o să le mai facem. Sper să devină responsabili şi să repare aceste gropi care afectează siguranţa traficului rutier în zonă. Sunt afectaţi atât turiştii, cât şi localnicii", a declarat Vlad Oprea, primarul oraşului Sinaia.

Cratere semnalizate cu balize

Ca să evite un adevărat dezastru, autorităţile locale au găsit o metodă inedită de a semnaliza cele mai periculoase gropi: au montat în ele balize care să le atragă atenţia şoferilor că trebuie să ocolească.

Chiar şi aşa, aceştia sunt nevoiţi, mai ales cei cu TIR-urile, să le ocolească pe contrasens. Pe întuneric, însă, acestea sunt greu de observat, întrucât nu sunt reflectorizante. Conducătorii auto sunt sfătuiţi de Poliţia Rutieră să circule cu viteză redusă acolo unde sunt probleme pe carosabil şi să folosească avariile când încetinesc brusc.

Până la o rezolvare a situaţiei, drumarii vor plomba de urgenţă gropile apărute pe şosea, dar şoferii sunt convinşi că minunea nu o să ţină nici de această dată mai mult de trei zile. În fiecare weekend, nu mai puţin de 35.000 de maşini tranzitează DN1.

BANII S-AU TOPIT PE DESZĂPEZIRE

Oficialii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au anunţat recent că deszăpezirile au epuizat bugetul necesar reabilitării drumurilor. Astfel, obişnuita campanie de reparaţii, care începea odată cu topirea zăpezii, nu va mai putea primi finanţare în 2010.

Afacere profitabilă pentru service-uri

Cei mai mulţumiţi de această situaţie sunt, desigur, patronii service-urilor auto din zonă, care au încasări peste aşteptări. O simplă pană îl costă pe fiecare şofer 15 lei, iar dacă lucrurile se complică, atunci oamenii dau sute de lei pe reparaţii.

„Plătim taxe, plătim roviniete şi, culmea, mai plătim şi reparaţiile la maşini. Nu interesează pe nimeni că ne facem praf maşinile. În urmă cu un an erau reparate, iar acum sunt şi mai adânci", spune Viorel Ionescu, şofer de maxi-taxi.

Ceaţa densă din ultimele zile a pus capac traficului. Vineri după-amiază, 19 maşini au fost avariate într-un ambuteiaj soldat cu doi morţi. În aceeaşi zi, la ieşirea din Ploieşti spre Câmpina, o persoană şi-a pierdut viaţa într-un alt accident grav.

Variantele nu-s o variantă bună

Balizele care semnalizează gropile de pe DN1 obligă maşinile mari să intre pe contrasens 

Balizele care semnalizează gropile de pe DN1  obligă maşinile mari  să intre pe contrasens

Cei care vor să o ia pe ruta alternativă, DN1 A, trebuie să ştie că şi acest drum este aproape impracticabil. Pe lângă gropile din asfalt, aici au avut loc şi alunecări de teren în zona Cheia, la kilometrul 133. Pe o lungime de câteva sute de metri, carosabilul s-a adâncit cu 20 de centimetri, astfel că  poliţiştii au impus restricţii de viteză.

„Şoferii trebuie să circule cu foarte mare atenţie deoarece aceasta nu este singura groapă din asfalt pe acest tronson", avertizează reprezentanţii Poliţiei Rutiere Prahova.

Nici DN72 Ploieşti - Târgovişte nu este o alternativă bună de ocolire a DN1.  Şoferii se plâng că aici gropile au până la jumătate de metru adâncime, iar şoseaua arată ca după bombardament.

Pe o porţiune de aproape 200 de metri, covorul asfaltic este distrus aproape în totalitate, pe ambele sensuri de circulaţie. Gropile se întind însă pe tot parcursul celor 11,5 kilometri de şosea, până la ieşirea din judeţul Prahova.

Reprezentanţii Secţiei de Drumuri Naţionale Prahova susţin că, după ce vor trece ploile, vor reabilita în întregime tronsonul respectiv.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite