Batjocură în administraţia publică din Iaşi. Cinci ani şi milioane de euro, cheltuiţi inutil pe un proiect ratat. Vezi despre ce este vorba!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Terminalul Schengen de la Aeroportul Iaşi   Foto: Florin Chirica
Terminalul Schengen de la Aeroportul Iaşi Foto: Florin Chirica

După patru ani în care au jonglat cu soluţiile pentru dezvoltarea Aeroportului, şefii judeţului s-au întors la origini: aceştia vor întocmi un nou proiect pentru o altă soluţie de modernizare.

Ora 14.07 Aeroportul din Iaşi se află din nou la început de drum, după patru ani de şedinţe, studii, dezbateri şi controverse. Consilierii judeţeni au aprobat în şedinţa extraordinară de ieri un proiect „redimensionat" care presupune studii şi proiecte tehnice refăcute de la zero.

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare a venit personal la Iaşi, împreună cu o delegaţie de directori în aviaţie, pentru a-i convinge pe consilierii judeţeni să aleagă soluţia propusă de el, prelungirea pistei actuale până la 2.400 de metri şi lărgirea ei. Soluţia ar trebui să scoată din impas activitatea de la Aeroport şi să permită finalizarea unor lucrări de modernizare până în ianuarie 2014.

Aeroportul Internaţional din Iaşi, la un pas să fie închis din septembrie

Suntem pe deplin conştienţi de importanţa modernizării Aeroportului şi am depus toate eforturile pentru identificarea unei soluţii. Haideţi să dezbrăcăm haina politică şi să ne gândim la interesul ieşenilor", i-a îndemnat pe aleşi ministrul Transporturilor.

Consilierii judeţeni USL s-au împotrivit vehement soluţiei de prelungire a pistei, propunerea lor fiind construcţia unui culoar nou. „Ne forţaţi să votăm o soluţie. Nu vrem să transformăm Aeroportul într-o miză electorală, menită să scoată din impas un lider aflat în ultimul an de mandat. Vrem o pistă nouă, flexibilă şi aici nu facem nicio concesie", a spus consilierul Cristian Stanciu.

După aproape trei ore de discuţii şi scandal, aleşii au votat construcţia unei piste noi, cu o lungime de 2.400 de metri, însă după ce CJ va plăti un alt studiu de fezabilitate pentru noua investiţie, evaluată la 60 de milioane de euro. Asta, după ce acum cinci ani, şefii judeţului au întocmit un mega-studiu în valoare de 2 milioane de euro care este inutil în acest moment.

Blestemul Aeroportului din Iaşi : planurile de modernizare a aerogării se schimbă ca vremea

Dacă noua documentaţie va demonstra că prelungirea pistei este cea mai bună soluţie la Aeroport, şefii judeţului vor renunţa la construcţia uneia noi. „Au fost dezbatei aprinse. Dorinţa mea e ca acest Aeroport să fie finanţat. Mă bucur că am ajuns la decizia de a reajusta un proiect cu o pistă de 2.400 de metri. Noua hotărâre deblochează situaţia privind Aeroportul", a fost concluzia ministrului Nazare. Nu la fel de optimist a fost şi preşedintele CJ, care consideră că proiectul se află în continuare în blocaj. 

 „Trebuie licitaţie pentru reproiectarea Aeroportului deoarece vechiul proiect nu mai este corect. Lucrurile sunt la fel de complicate ca până acum doarece riscăm să dăm bani pe apa sâmbetei. Pentru toate licitaţiile, avem un an şi jumătate, timp insuficient", a spus Constantin Simirad, preşedintele CJ.

Aeroportul din Iaşi, la ultima încercare de modernizare

Ora 7.00 Convocarea unei noi şedinţe de Consiliu pe tema aeroportului din Iaşi a fost făcută la cererea prefectului Dragomir Tomaşeschi. Acestea le-a solicitat consilierilor judeţeni să revină asupra refuzului de a aproba un proiect „subţiat" de modernizare a Aeroportului, care presupune doar prelungirea pistei cu încă 600 de metri. Aleşii judeţeni nu au fost de acord cu soluţia propusă de Miinisterul Transproturilor de cârpire a pistei până la 2.400 de metri pătraţi şi au cerut construcţia uneia noi de 3.000 de metri.

Mai mult, şi premierul Mihai Răzvan Ungureanu aflat în vizită la Iaşi la sfârşitul săptămânii trecute, i-a îndemnat pe politicienii de la Iaşi să înceapă lucrările la Aeroport.Premierul Mihai Răzvan Ungureanu: „Aeroportul este o prioritate zero. Ajutaţi oamenii politici să cadă la înţelegere!” FOTO

Consilierii USL vor propune astăzi şi repartizarea sumei de 4,65 de milioane de lei pentru lucrări de reapraţii, pietruire la drumuri comunale. Cele 93 de comune din judeţul Iaşi ar trebui să primească câte 50.000 de lei pentru lucrările de întreţinere.

Intră pe iasi.adevarul.ro pentru a vedea cele mai noi informaţii din Capitala Moldovei!

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite