Meteoritul căzut la Botoşani ar putea ajunge la analize în Japonia

Specialiştii de la Universitatea „Cuza" din Iaşi doresc să trimită roca descoperită în judeţul învecinat la un laborator performant din Japonia pentru a se determina originea şi compoziţia meteoritului.

Fragmentul de rocă descoperit de un localnic în localitatea Suharău din judeţul Botoşani a fost trimis pentru analize la Facultatea de Geografie şi Geologie din cadrul Universităţii „Al. I. Cuza" din Iaşi.

Botoşani: Geologul care a studiat meteoritul de la Suharău: " Mingea de foc s-a rupt din coada cometei Halley" UPDATE VIDEO+FOTO

În aşteptarea sosirii obiectului ce pare a fi de provenienţă extraterestră, specialiştii de la „Cuza" şi-au exprimat opiniile vizavi de circumstanţele în care a fost descoperit.

„Meteoriţii, indiferent cât de mici sunt, produc zgomote la impact. Flama de foc produsă de meteorit prin frecarea cu atmosfera este văzută cu uşurinţă pe o suprafaţă mare. Cu toate acestea, există un singur martor la acest eveniment", a explicat profesor universitar Ovidiu Iancu, decanul Facultăţii de Geografie şi Geologie de la „Cuza".

Cu toate acestea, cadrul didactic, având experienţă în laboratoare de cercetare inclusiv din Japonia, este de părere că obiectul ceresc trebuie examinat minuţios, motiv pentru care ar dori să-l trimită la un laborator din străinătate.

„Din ce am văzut în poze, obiectul prezintă o crustă de fuziune, care este tipică meteoriţilor. Pentru a se determina originea rocii trebuie făcută o secţiune subţire prin el, este pus la microscop, la care se adaugă o analiză chimică. Aceste analize sunt puţin distructive, iar fragmentul pe care îl vom primi este destul de mic şi fiecare gram contează. Din acest motiv, aş vrea să trimit roca la studiu amănunţit în Japonia", a precizat Iancu.

Iaşi