Calvarul şoferilor care tranzitează DN7, centura Devei, a ajuns pe ultima sută de metri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările la rețelele de canalizare care au loc pe centura Devei sunt aproape de final. Până în prezent au fost cheltuiți 15 milioane de euro din cei 26,5 milioane de euro alocați proiectului ISPA, derulat de Apa Prod.

Șoferii care circulă pe centura municipiului Deva mai au puțin de așteptat până când traficul rutier, care de aproximativ un an și jumătate este restricționat pe doar două benzi de circulație, va reveni la normal. Cea mai mare parte din lucrările de modernizare a rețelelor de apă și canalizare în zona DN7 a fost finalizată, iar în prezent muncitorii lucrează la asfaltarea tronsonului de drum unde au avut loc săpături.

Din cei cinci kilometri de șosea care au fost afectați de  proiectul ISPA, pe aproape trei sferturi lucrările au fost încheiate, iar carosabilul a fost reasfaltat. Pe unele tronsoane circulația poate fi reluată, dar, spre nemulțumirea conducătorilor auto, acest lucru nu a fost încă permis. “Până la începutul lunii septembrie, sperăm să încheiem asfaltările, astfel ca oamenii să poată circula nestingheriți cu mașinile și pe această porțiune a DN7”, spune Ioan Martin, unul dintre angajații Hidroconstrucția, care se ocupau ieri de asfaltarea centurii Devei.

Lucrări întârziate
Reprezentanții SC Apaprod SA, compania beneficiară a proiectului ISPA de modernizare a rețelelelor de apă și canalizare din Deva și Hunedoara, sunt mai puțin optimiști. “Data de finalizare a lucrărilor executate pe DN7, centura municipiului Deva, dar și pe DJ687, tronsonul Hunedoara – Sântuhalm, este decembrie 2011”, a declarat Cristina Ranghețean, purtător de cuvânt al SC Apaprod SA.

Îmbogăţiţii de la „kilometrul zero” al viitoarei autostrăzi, tronsonul Orăștie - Deva

EXCLUSIV: Fotoreportaj la Kilometrul Zero al autostrăzii Deva - Orăștie

Podul peste râul Mureş din cadrul autostrăzii Deva-Orăştie va fi cel mai mare din ţară

Inițial, proiectul derulat în zona șoselei de centură a municipiului Deva era programat să se încheie în luna noiembrie a anului 2010. Întârzierea de mai bine de un an, pentru cei aproximativ cinci kilometri de șosea pe care s-a lucrat, a fost cauzată, susțin reprezentanții SC Apaprod SA, de complexitatea proiectului. “Lucrările prezintă un grad ridicat de dificultate. Acesta este datorat traficului intens care obligă execuția lor pe tronsoane, diametrelor mari ale conductelor și nivelului ridicat al pânzei freatice”, a afirmat Cristina Ranghețean.

Șosea cu obstacole
Dacă pentru amplasarea canalelor, conductelor și bazinelor rețelei de canalizare pe tronsonul centurii municipiului Deva, constructorii au nevoie de aproape doi ani, situația este similară și în cazul lucrărilor ISPA care au loc în zona drumului județean Hunedoara - Sântuhalm. “S-a muncit haotic și se poate vedea foarte bine cum aproape din kilometru în kilometru, circulația este restricționată pe câte o bandă, iar pe alte porțiuni, deși au fost montate conductele subterane, șoseaua nu a mai fost asfaltată”, spune, cu nemulțumire, Nicolae Atomei, unul dintre șoferii care circulă zilnic pe șoseaua Hunedoara - Deva.

Dacă în 2007, conducerea Consiliului Județean Hunedoara inaugura ceea ce se numea “autobanda” Hunedoara – Sântuhalm, drum considerat unul dintre cele mai moderne din județ, în prezent o mare parte din tronsonul afectat de proiectul ISPA, unde carosabilul a fost reparat, este ocupată de denivelări.

Jumătate din fonduri, cheltuite
Investiția în modernizarea rețelelor de apă și canalizare din Deva și Hunedoara, ai cărui beneficiari sunt SC Apaprod SA și Consiliul Județean Hunedoara, este unul dintre cele mai complexe proiecte derulate în ultimii ani în județ. Valoarea contractului derulat de SC Hidroconstrucția este de 26.000.000 de euro, iar până în prezent, potrivit SC Apaprod SA, au fost folosiți aproximativ 15.000.000 de euro. Până în 2012, în Hunedoara și Deva, 46 de kilometri de conducte de aducțiune și 23 de kilometri de conducte de canalizare vor fi reabilitate sau înlocuite.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite