Galaţi: Un nou scandal privind traseele de maxi-taxi. Operatorii privaţi cer modificarea traseelor nerentabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorii privaţi din transportul public de persoane cer Consiliului Local schimbarea traseelor neprofitabile.  Autorităţile susţin că nu vor aproba o nouă modificare a traseelor deoarece asta ar însemna o încălcare a principiului licitaţiei.

CITIŢI ŞI : Galaţi: Din octombrie, preţul unei călătorii cu maxi-taxi şi cu autobuzul s-ar putea scumpi cu 50%

Reîmpărţirea microbuzelor pe trasee naşte scandal chiar şi după patru luni de la organizarea licitaţiei. Operatorii privaţi acuză autorităţile locale că nu au împărţit în mod corect „caşcavalul” şi, din acest motiv, înregistrează pierderi semnificative.

Trasee nerentabile

Trei operatori privaţi au depus la Consiului Local cereri scrise în care solicită modificarea traseelor. Este vorba de SC Andry SRL, Relajcar SRL şi Transcris SRL. 

Conform consilierului local, Picu Apostol Roman, administratorul SC Andry SRL a solicitat ca traseul 60 (Billa 1 – Str. Oţelarilor – Brăilei – Dunărea – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Reg. 11 Siret – Brăilei – Domnească – Parc CFR (şi retur pe str. Gării – Bălcescu) să intre şi pe strada Siderurgiştilor. Asta ar însemna să se suprapună cu traseele 76, 63, 84 şi 75.

Apoi, administratorul Relajcar SRL a solicitat ca traseul 62 (Dimitrie Cantemir – Danubius – Str. Galaţi – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Prelungirea Traian – Piaţa Centrală (şi retur pe Str. Sf. Spiridon) să nu mai ajungă în Piaţa Mare prin prelungirea Traian, ci să intre pe Strada Gării, pe la ASE. În acest caz s-ar suprapune cu traseele: 75, 60, 76, 79.

„Operatorul a motivat că nu sunt suficienţi călători, iar în weekend Piaţa se închide devreme”, ne-a declarat consilierul Picu Apostol Roman.

Un alt operator, Transcris SRL, a cerut CL în nenumărate rânduri , ca traseul 60 (Billa 1 – Str. Oţelarilor – Brăilei – Dunărea – Oţelarilor – Stadionului – Brăilei – Reg. 11 Siret – Brăilei – Domnească – Parc CFR; şi retur pe Str. Gării – Bălcescu) să nu mai ocolească prin cartierul Francezi şi să meargă direct pe strada Brăilei.

„Pe Regiment 11 Siret sunt patru trasee ale Transurb, respectiv 29, 19, 10, 20. Este un traseu nerentabil. Sunt multe persoane vârstnice în acel cartier, care nu se urcă niciodată în maxi taxi”, ne-a declarat Cristina Chicoş, unul dintre administratorii Tanscris SRL.

Operatorul a mai solicitat ca traseul 60 să fie scos de pe strada Oţelarilor şi să meargă pe Brăilei, prin faţa Spitalului Judeţean. 

Propunerile vor fi respinse

Consilierii locali susţin că o nouă modificare a traseelor ar însemna o încălcare a principiului licitaţiei. „Comisia nu va accepta aşa ceva. Riscăm să ne trezim că ne vor da în judecată ceilalţi operatori”, a spus Picu Roman.

Conform aceleiaşi surse, în curând, Primăria suplimenta  cu 20 %  numărul de microbuze. „Avem în parcul auto 30 de maxi-taxi, nou nouţe, care sunt în leasing şi stau degeaba. Considerăm că ar fi corect să le împărţim pe trasee”, ne-a declarat Picu Apostol Roman.

Pe de altă parte, foarte mulţi gălăţeni se plâng că pe la blocurile Bujor şi Nufăr din Ţiglina III nu trece niciun mijloc de transport. Oamenii au mai cerut prelungirea traseelor  9 şi 104, prin faţa cimitirului Coca Cola.

Nemulţumiţi sunt în continuare şi gălăţenii care locuiesc pe segmentul Neacşu-Spitalul Judeţean. În zona respectivă circulă doar autobuzele Transurb. „Pe acolo merg doar autobuzele 102 şi 29. Oamenii ne-au solicitat să fie introduse şi microbuze pe segmentul respectiv. Vom încerca să  rezolvăm problema”, ne-a spus consilierul local.

În urma licitaţiei din data de 12 aprilie, un număr de opt firme cu capital privat au obţinut dreptul de a efectua transport de persoane pe 11 trasee din municipiul Galaţi.

Astfel, traseul 63  şi 77 - S.C. Comsamo SRL, traseul 60-Transcris SRL,  traseul 68 – S.C. Andry SRL, traseul 76 – S.C. Bădilaş Com, traseul 79 şi 84  – S.C. ACJ Globe Tour SRL, traseul 62 şi 64 S.C. Relajcar SRL,  traseul 61 – S.C. Transdan SRL, traseul 75 – Sogitour SRL.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite