"Am intrat în groapă, maşina a ieşit, motorul nu"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Strada Gării, la fel ca toate străzile din Galaţi: plină de gropi
Strada Gării, la fel ca toate străzile din Galaţi: plină de gropi

Fie că este vorba de Galaţi, Brăila, Buzău sau Focşani, situaţia şoselelor este identică: dezastru! Banii cheltuiţi anul trecut pentru reabilitarea străzilor s-au dus pe apa sâmbetei. S-a văzut după ce s-au topit zăpezile.

Citeşte şi:

Râmnicu Vâlcea: Marele dezgheţ - Străzile din oraş arată ca după bombardament

Dacă eşti şofer în Galaţi, Brăila, Buzău sau Focşani, trebuie neapărat să te împrieteneşti cu un mecanic auto. Poate chiar să-l pui pe lista celor cărora trebuie să le dai un cadou de Crăciun. Nu de alta, dar dacă circuli prin oraşele din sud-estul ţării, sigur îl vei vizita cel puţin odată pe lună.
Odată cu dispariţia zăpezii, în fiecare oraş au răsărit celebrele cratere din asfalt, mai ales pe arterele intens circulate.

323 de gropi în 500 de metri de stradă

Un exemplu ar fi strada Gării din Galaţi. Zilnic, pe aici trec câteva mii de maşini, fiind una dintre străzile cele mai circulate din oraş. Pe o distanţă de aproximativ 500 de metri, ca şofer, ai şansa unică de a da în nu mai puţin de 323 de gropi, adică aproximativ 0.5 gropi pe metru.
Taximetriştii care îşi iau clienţii fie de la autogară, fie de la gară, sunt cei care le resimt cel mai acut la buzunar.


"Noi suntem obligaţi să facem un ITP la şase luni de zile. Aproape de fiecare dată schimbăm capetele de bară, bieletele şi, dacă avem «noroc», bara din plastic. Nu mai se pare normal ca plătitor de taxe! Dau bani la rovignetă, dau bani în taxe locale. Pentru ce? Ca să îmi distrug maşina odată la şase luni?", a spus Cristi Toader, un şofer care a parcurs aproape 500.000 de kilometri în 15 ani.


Majoritatea acestor kilometri au fost parcurşi în Galaţi, având în vedere că din anul 1994 practică taximetria prin oraş.
„Numai astăzi un coleg s-a dus la vulcanizare, după ce a prins o serie de gropi. Şi-a îndoit jenţile de aluminiu şi acum trebuie să le arunce", a mai continuat taximetristul.


Nicolae Bălcescu, strada slalomului

Pe Nicolae Bălcescu, după ce treci de staţia de autobuz de la Albatros nu poţi decât să te rogi să fii inspirat pentru a alege groapa cea mai mică. Nu ai cum să le eviţi pe toate, aşa că măcar să controlezi cât de cât pagubele.

"Maşina a ieşit din groapă, motorul nu"


Ionuţ Batros este un gălăţean care conduce de mai mult de zece ani şi care a avut şansa să simtă pe buzunarul lui „binefacerile" şoselelor.


„Până acum am schimbat trei maşini. La un moment dat aveam Tico şi, pe undeva pe Bălcescu, am intrat într-o groapă. Din inerţie, maşina a ieşit, însă motorul a rămas acolo. Pur şi simplu mi s-a rupt suportul care susţine motorul. Maşinuţa cu pricina a ajuns direct la REMAT, pentru că, dacă mă apucam să o repar, cheltuiam mai mult decât era valoarea ei", a povestit acesta.


Tot în centru, dar pe două străzi lăturalnice există adevărate hăuri. Este vorba de străzile Română şi Ovidiu.
Pe lângă faptul că, deşi sunt pe două sensuri, poate circula numai o maşină, acum sunt şi pline de gropi, mai ales pe lângă gurile de canalizare. Totuşi, nu se poate spune că Primăria nu a făcut nimic. A tras dungi, la mişto, pentru a delimita sensurile de mers.

Dorobanţilor, strada groazei din Brăila

La Brăila, una dintre cele mai importante artere de circulaţie este reprezentată de Bulevardul Dorobanţilor. Aici, de mai bine de trei ani este un adevărat cimitir pentru capace, jenţi, capete de bară, bielete, cauciucuri şi alte piese. Pe lângă linia de tramvai care traversează acest bulevard, s-au creat adevărate şanţuri, pe care nimeni nu s-a mai chinuit să le astupe. Având în vedere că aceasta este şi cea mai scurtă rută spre E 85, drumul care duce către Mare, de binefacerile Dorobanţilor se pot bucura şi cei care tranzitează Brăila. Le urăm edililor să fie nevoiţi să treacă foarte des pe amintita stradă!

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite