Traficul între Constanţa şi Serbia, aproape dublat faţă de anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Evoluţia relaţiilor dintre Portul Constanţa şi porturile sârbeşti din 2007 încoace a determinat o creştere semnificativă a traficului de mărfuri. Dacă în 2007, primul an în care evenimentul a avut loc în Serbia, traficul de mărfuri între cele două părţi era de 1 milion tone, în primele luni din 2012 traficul a atins 4,5 milioane tone.

Partenerii de la Novi Sad serbează joi, 20 septembrie, Ziua Portului Constanţa, eveniment pe care delegaţia oficială a Administraţiei Portului Constanţa îl organizează de 6 ani în Serbia.

Evoluţia relaţiilor dintre Portul Constanţa şi porturile sârbeşti din 2007 încoace a determinat o creştere semnificativă a traficului de mărfuri. Dacă în 2007, primul an în care Ziua Portului Constanţa a avut loc în Serbia, traficul de mărfuri între cele două părţi era de 1 milion tone, în primele luni din 2012 traficul a atins 4,5 milioane tone.

În acest an, în primele opt luni, traficul de mărfuri între portul Constanţa şi porturile din Serbia a fost de 4.356.034 tone, faţă de 2.344.435 tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea de trafic este de 85,8%.

Oficiali maghiari la Budapesta: „Pentru Ungaria, Portul Constanţa are o importanţă vitală“

„Traficul total în porturile maritime româneşti este în creştere cu 15% în primele 8 luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte traficul fluvial, acesta are o evoluţie spectaculoasă, la sfârşitul lui august 2012, fiind cu 38,5% mai mare faţă de august 2011. Traficul de containere resimte o revigorare, în acest caz, în perioada analizată, creşterea fiind de 6% în ceea ce priveşte cantitatea de marfă şi de 7,7 la numărul de TEU“, a precizat George Vişan, directorul comercial al CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa.

În prezent, pe Dunăre sunt operaţionale trei linii regulate de containere: Constanţa – Belgrad – Constanţa, Constanţa – Giurgiu – Constanţa şi Constanţa – Giurgiuleşti – Constanţa. Din portul Constanţa se pot face legături cu peste 20 de linii regulate de containere care au pe itinerariu porturi din China, Egipt, Turcia, Israel, Coreea de Sud, Ucraina, Spania, Rusia, India, Grecia, Georgia şi altele. Pe lângă acestea sunt funcţionale două linii Ro-Ro (Constanţa – Sete – Alger – Sagundo – Valencia – Constanţa) şi de ferry-boat (Constanţa – Pendik).

Potenţialul Dunării, încă nevalorificat

Este al doilea an când manifestarea este organizată la Novi Sad, succesul de anul trecut şi interesul manifestat de partenerii din această zonă determinând revenirea în portul de pe Dunăre.

Peste 200 de reprezentanţi ai companiilor care activează în domeniul transporturilor şi logisticii din Serbia, din partea autorităţilor locale, delegaţi ai porturilor de pe Dunăre, au venit la Congress Center Master la întâlnirea cu Portul Constanţa, interesaţi de oportunităţile de afaceri, de extinderea  şi consolidarea relaţiilor comerciale.

Devenit tradiţional în Serbia, evenimentul a captat şi atenţia oamenilor de afaceri din ţările vecine, de exemplu din Croaţia, Bosnia – Herţegovina, Austria, Ungaria, Germania şi Elveţia.

Nemanja Vukcevic, reprezentantul Consiliului Local Novi Sad, a subliniat importanţa Dunării pentru economiile celor două zone şi potenţialul încă nevalorificat la cote reale al fluviului, asigurând firmele din România de sprijinul autorităţilor locale pentru dezvoltarea afacerilor.

Reprezentantul Ambasadei României la Belgrad, Dragoş Ispas, a salutat iniţiativa Administraţia Porturilor Maritime de a aduce împreună oamenii de afaceri care să găsească căi de extindere a relaţiilor dintre România şi Serbia.

„În primul semestru al acestui an, schimburile comerciale între cele două ţări au totalizat 473,25 milioane dolari, exportul fiind de 366,34 milioane dolari, iar importul de 106,91 milioane dolari. Autorităţile române, asociaţiile profesionale şi companiile din ţara noastră, urmărind evoluţia economiei sârbe, caută noi oportunităţi pentru a începe noi afaceri sau a le dezvolta pe cele în derulare“, a precizat Ispas.

Fonduri europene pentru transportul naval – cel mai ieftin tip de transport

Directorul comercial George Vişan a prezentat oamenilor de afaceri sârbi facilităţile şi oportunităţile Portului Constanţa, avantajele determinate de conexiunea cu Dunărea, prin Canalul Dunăre – Marea Neagră, noile proiecte de investiţii ale administraţiei portuare dar şi intenţiile de dezvoltare ale companiilor din portul Constanţa.

„Proiectele majore de investiţii în infrastructură care se derulează în prezent în Portul Constanţa şi eforturile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA de a atrage investiţii private cresc şansele menţinerii portului Constanţa între primele porturi competitive din această zonă şi de a-l transforma în cel mai important centru de distribuţie pentru zona Europei Centrale şi de Est“, a declarat George Vişan.

Daniel Georgescu, directorul general al CN Administraţia Canalelor Navigabile SA, a declarat că se lucrează permanent pentru identificarea proiectelor pentru îmbunătăţirea navigaţiei pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, prin atragerea de fonduri europene.

„La finalul acestor proiecte scopul nostru este de diminua costurile şi timpul de tranzitare a canalelor navigabile. Este cunoscut faptul că transportul naval este cel mai ieftin tip de transport, iar politica noastră este de a atrage tot mai mulţi operatori“, a precizat Georgescu.
 


 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite