Constanţa: Drumul necurăţat i-a grăbit spre moarte pe călătorii din autobuzul cu navetişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autobuzul avariat a fost tractat de utilajul care ar fi trebuit să arunce nisip.
Autobuzul avariat a fost tractat de utilajul care ar fi trebuit să arunce nisip.

Gheaţa a contribuit la accidentul de luni de la Lumina în care doi bărbaţi şi-au pierdut viaţa.Deşi trebuie să menţină carosabilul în condiţii bune de circulaţie, drumarii nu aruncaseră material antiderapant.

Citeşte şi:

Constanţa: UPDATE Doi morţi şi opt răniţi într-un grav accident rutier

Constanţa: Jale în familiile victimelor din autobuzul cu navetişti

Constanţa: UPDATE Un microbuz încărcat cu călători s-a răsturnat la Poarta Albă

Carosabilul acoperit cu gheaţă şi combinat cu neatenţia şoferului au fost cauzele producerii tragediei de pe DN22 Constanţa - Tulcea, din dreptul localităţii Lumina. Doi bărbaţi au murit, iar alte opt persoane au fost rănite. 

Unul dintre vinovaţii pentru producerea tragediei ar fi şoferul grăbit de pe autobuz, care a pierdut controlul maşinii şi a lovit frontal o wolă, care circula regulametar.

A fost însă „ajutat“ de carosabilul acoperit cu gheaţă şi fără urmă de material antiderapant pe el. Şoferul de pe autobuz depăşise un utilaj de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, iar în spatele wolei de care s-a izbit era un alt utilaj care împrăştia material antiderapant.

Drumarii trebuie să verifice starea carosabilului

În situaţia dată ne întrebăm: trebuia ca şoferul să aibă răbdare şi să circule după utilajul de la DRDP sau utilajele ar fi trebuit să arunce deja cu material antiderapant până la acea oră?

Reprezentantul Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa, subinspector Marius Ghiţă, este de părere că într-o astfel de situaţie vina nu poate fi aruncată asupra DRDP Constanţa. „În mod normal, cei de la Drumuri şi Poduri ar trebui să verifice în permanenţă starea drumurilor. De cele mai multe ori, Poliţia Rutieră are echipaje în teren şi acolo unde sunt probleme îi solicită şi intervin“, a mai spus subinspectorul Marius Ghiţă.

Cei de la Rutieră spun că este greu ca vina să fie reţinută în sarcina celor de la Drumuri şi Poduri. Pe de altă parte, tot reprezentantul Poliţiei Rutiere a conchis: „Administratorul drumului public trebuie să menţină viabilitatea drumurilor în condiţii de iarnă“. Având în vedere că după ora 6.00 circulaţia pe drumurile publice se intensifică, când ar fi trebuit să fie aruncat materialul antiderapant pentru ca o astfel de catastrofă să fie evitată?

„Şoferul este de vină“

Directorul DRDP Constanţa, Aidîn Ibram, spune că frecvenţa de patrulare a utilajelor care împăştie material antiderapant ţine de vreme: „Dacă este vânt, nu putem arunca material pentru că este spulberat sau zăpada adusă de pe câmp poate rămâne lipită de el“.

În ceea ce priveşte conducerea DRDP Constanţa, concluzia este simplă: „Dacă acel şofer de autobuz ar mai avut răbdare 10 minute, ar fi fost toţi în viaţă acum“. Doar două persoane mai sunt internate la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa. Doiniţa Raftu (45 ani) din Cogealac a fost cel mai grav accidentată. Cadrele medicale spun că femeia a suferit multiple traumatisme şi fracturi costale şi a fost supusă unei intervenţii chirurgicale complexe.

În ceea ce-l priveşte pe şoferul autobuzului, Petrică Radu, el a scăpat cu o plagă cervicală de 15 cm şi o fractură de mandibulă şi se află în afara oricărui pericol.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite