Zeci de clujeni au început războiul cu băncile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Clienţii nemulţumiţi de clauzele contractuale s-au adresat Protecţiei Consumatorului în număr record. Doar într-o lună, clienţii băncilor din Cluj-Napoca au depus 60 de reclamaţii. Ei contestă faptul că băncile le cer să accepte tacit noile acte adiţionale.

În ultimele doua zile, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj s-au strâns peste 20 de reclamaţii depuse de clujeni, ce sesizează modul abuziv prin care băncile îi obligă să semneze actele adiţionale. În total, pe biroul comisarului-şef adjunct, Mircea Radu, se află 60 de plângeri scrise, primite în decurs de o lună.

BCR, prima bancă din ţară pichetată din cauza comisionului de risc

La câteva zile până la data limită la care cei care au credite trebuie să încheie un act adiţional cu banca, privind eliminarea comisionului de risc, prin Ordonanţa 50/2010,  clienţii sunt nemulţumiţi. Asta deoarece procesul de semnare a actelor adiţionale, care vor schimba în mare parte clauzele convenţiilor de împrumut, este tărăgănat din cauza faptului că majoritatea instituţiilor financiare lucrează la strategii ca să păstreze comisioanele ilegale, în forme mascate. Potrivit lui Mircea Radu, clienţii contestă faptul că băncile le cer să accepte tacit noile acte adiţionale, că primesc notificări prin SMS ori telefonic, dar şi din cauza faptului că nu li se oferă actul în vederea consultării.

Potrivit lui Mircea Radu, clienţii Volksbank au depus cele mai multe sesizări, urmaţi de cei ai BRD, BCR, BT, dar şi alte bănci comerciale. „Băncile aşteaptă să treacă timpul, pentru a intra în vigoare actele adiţionale aşa cum au fost realizate de instituţiile bancare“, a adăugat comisarul.

Clujenii, dispuşi să meargă în instanţă

Cosmin Giurgiu, unul dintre zecile de clujeni care au sesizat Protecţia Consumatorului, susţine că nu e de acord cu ilegalităţile impuse de banca sa. El nu este mulţumit că nu a fost lăsat să vadă noile acte adiţionale. Giurgiu spune că acestea sunt mascate de alte comisioane ascunse. „Am depus o sesizare la Protecţia Consumatorului şi aştept ca autorităţile să îşi facă treaba. Momentan sunt şi în discuţii, însă, cu privire la pasul următor, respectiv să mă adresez instanţei. E singura posibilitate reală prin care să refuz acest abuz impus de bancă“, ne-a spus clujeanul, care are un credit ipotecar.

Clienţii nu pot consulta actele

„Aşteptăm să vedem ce o să conţină aceste acte adiţionale pe care trebuie să le semneze clienţii. Eu cred că băncile nu o să permită studierea actelor acasă sau nu li se dea răgaz clienţilor să analizeze cum trebuie aceste documente, ceea ce este ilegal. Am auzit fel de fel de variante, cum ar fi înlocuirea comisionului de risc cu un comision de administrare. Fiecare bancă interpretează legea cum vrea, ei vor practic să-şi mărească profiturile“, a declarat Mircea Radu.

Clienţilor li se recomandă să nu semneze actele adiţionale înainte de a le consulta şi să nu accepte metoda acordului tacit. Asta deoarece banca a emis SMS-uri tuturor clienţilor prin care li se transmitea că, în cazul în care nu se prezintă personal la bancă pentru a semna documentele, banca va lua în considerare că aceştia sunt de acord cu modificările aduse. „Fiecare client trebuie să depună în scris, la bancă, obiecţiunile pe care le are şi nu verbal, asta deoarece va fi greu de combătut acest lucru dacă nu e depus în scris“, a precizat Mircea Radu.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite