Bechtel confirmă retragerea utilajelor de pe Autostrada Transilvania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Câmpia Turzii – Gilău este unica porţiune practicabilă din Autostrada Transilvania
Câmpia Turzii – Gilău este unica porţiune practicabilă din Autostrada Transilvania

Compania americană Bechtel şi-a retras o parte din utilajele folosite până acum la construirea Autostrăzii Transilvania, pentru a le folosi în alte ţări, în care firma are proiecte în derulare.

Vezi şi Bechtel rupe pisica: începe disponibilizările
Boc: „Autostrada Transilvania va merge mai departe. Căutăm surse alternative de finanţare a proiectului“

Informaţia a fost confirmată atât de primarul comunei Săvădisla, unde se află baza tehnică a companiei, cât şi de reprezentanţii Bechtel.

Purtătorul de cuvânt al Bechtel în România, Bogdan Sgârcitu, a declarat că transferând o parte dintre utilaje la alte proiecte ale companiei, ar face, de fapt, economii  statului român, pentru că astfel se reduc costurile de neutilizare a utilajelor. „N-aş putea să vă spun cât costă statul român faptul că utilajele stau. Este o clauză contractuală, se poate cuantifica, dar nu am această informaţie“, a declarat Sgârcitu. El a precizat că doar câteva utilaje nefolosite în România au fost transferate la alte proitecte Becthel-Enka, unde este nevoie de ele în acest moment. „Este foarte probabil să fi fost duse în Kosovo, acolo unde avem o lucrare în desfăşurare, iar în Oman începe un mare proiect pentru contruirea unui aeroport în Muscat“, a precizat Sgârcitu.

„Este foarte important să ştiţi că menţinem în România utilajele corespunzătoare, astfel încât să fim în măsură să începem lucrările imediat, în cazul în care acest lucru este posibil“, a ţinut să mai transmită reprezentantul Bechtel.

image

50 de utilaje

Mutarea ultilajelor de la Săvădisla, judeţul Cluj, a fost observată, mai întâi, de localnici. Primarul din Săvădisla, Tamas Gebe, a declarat că, în ultima lună, cel puţin 50 de utilaje grele au fost duse din Săvădisla. În acest moment, Bechtel lucrează la o capacitate mult redusă pe tronsonul 3C, Suplacu de Barcău-Borş.

Bechtel trebuie să mai primească de la statul român 114 milioane de euro pentru lucrări deja executate. „Deocamdată nu există un acord de plată a datoriilor, încheiat cu statul român, nu e convenit un program de eşaloane a datoriilor“, a mai spus Sgârcitu.

Vezi cum arată tronsonul dintre Turda şi Gilău:

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite