INFOGRAFIE Noul metrou schimbă rondul de la Răzoare. Dispare o stradă, apare alta
0Actuala stradă Răzoare, care face legătura între rond şi Şoseaua Panduri, îşi va modifica complet traseul de duminică din cauza metroului către Drumul Taberei.
Citeşte şi: Atenţie se închid străzile! Urmează staţia "metrou în Drumul Taberei". Află în cât timp vor fi gata lucrările începute astăzi la noua magistrală
Reconfigurarea zonei Răzoare, datorată lucrărilor la noua magistrală de metrou, va face ca actuala strada cu acelaşi nume să fie ştearsă de pe hartă. Noua arteră, care se va numi tot Răzoare, va avea cinci benzi şi va fi inaugurată în această duminică.
Reconfigurarea zonei, spun oficialii de la metrou, va facilita accesul către cartierul Dumul Taberei în condiţiile în care, în acest moment pe strada Răzoare sunt disponibile doar două benzi pe sens. Harta rutieră modificată prevede cinci benzi care vor intra şi vor ieşi către rondul de la Răzoare, astfel încât pe strada cu acelaşi nume se va ieşi şi se va intra spre Bulevardul Geniului.
Citeşte şi: Au început lucrările la noua magistrală de metrou. Primele săpături pentru staţia „Academia Militară"
Atenţie, deranjamente în trafic!
„Şoferii nu vor fi afectaţi, pentru că circulaţia în zonă nu se închide sau se blochează, ci se reconfigurează. Începând de sâmbătă trebuie să facă obligatoriu dreapta pe Şoseaua Panduri, iar apoi vor circula pe sens unic către Bulevardul Geniului, după care vor vira stânga către Drumul Taberei“, susţine Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex.
Click pe imagine pentru a vedea infografia la dimensiunea ei maximă
Oficialul susţine că aceste reconfigurări rutiere din zona Academiei Militare au fost obligatorii pentru a face loc unei staţii de metrou aici, mai exact pentru a putea permite lansarea maşinilor de forat tunelul.
Udrişte dă asigurări, însă, că lucrările la metrou nu vor mai încurca circulaţia de la suprafaţă. „Vor mai fi nişte devieri de circulaţie în toate cele zece puncte de lucru: Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit şi Orizont“, a precizat directorul Metrorex.
Termen pentru lucrări
Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. „Peste patru ani va fi gata şi-l vom da în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor“, a mai adăugat directorul Metrorex.
Proiect pentru fluidizarea traficului
Primăria Capitalei, în parteneriat cu Metrorex, au plasat pe lista de proiecte, tot în zona Răzoare, şi realizarea unui pasaj subteran, care ar trebui să facă legătura între cartierul Drumul Taberei şi Cotroceni şi ar urma să aibă două benzi pe fiecare sens de mers. Acest pasaj face parte dintr-un proiect mai mare privind realizarea Nodului Intermodal Răzoare-Calea 13 Septembrie şi datează din timpul mandatului lui Adriean Videanu. În acest moment nu se ştie cum va arăta proiectul, însă exproprierile pentru realizarea acestui proiect au fost făcute deja.
Citeşte şi: Metroul din Drumul Taberei va avea staţii şi la 500 de metri
Primăria face pasaj subteran sub Piaţa Presei
Comisia tehnică de urbanism de la Primăria Capitalei a aprobat, ieri, soluţia tehnică pentru construcţia unui pasaj subteran care va pleca de pe DN1, după Fântâna Mioriţa, va trece pe sub Piaţa Presei Libere, unde se va bifurca: un tunel va ieşi pe Bulevardul Kiseleff, lângă Ştrandul Tineretului, iar celălalt pe Bulevardul Expoziţiei.
Decizia vine după luni de discuţii şi numeroase variante prezentate. Planul urbanistic zonal este realizat de arhitectul Dorin Ştefan. Municipalitatea a făcut deja licitaţie pentru construirea obiectivului, contractul în valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consorţiului S.C. Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Editilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL.
Comisia a mai decis ca la capătul tramvaiului 41 să se amenajeze o parcare subterană, unde cei care doresc să mearga mai departe în oraş cu transportul în comun să-şi poată lăsa maşina. Aici va fi şi un nod intermodal - o staţie comună de tramvai, autobuz şi metrou. (Silviu Brumă)
Află AICI care sunt rutele ocolitoare pentru şoferi