Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat pentru accidentul de ieri în care au fost răniţi 18 oameni. Macazul a fost schimbat de un alt tramvai care venea din spate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au stabilit în urma anchetei, demarate ieri, după producerea accidentului că vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersecţia Calea Rahovei cu strada Sebastian.

Potrivit raportului preliminar întocmit de comisia întrunită în cadrul RATB pentru stabilirea cauzelor producerii evenimentului de circulaţie de ieri, conducătorul tramvaiului cu numărul 136 din linia 41, implicat direct in evenimet, care se retrăgea la Depoul Alexandria, nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului. Astfel, conducătorul tramvaiului nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipulează la articolul 120 că „la trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare”.

Din cauza deraierii celui de-al patrulea boghiu, tramvaiul din linia 41 cu numărul 136 s-a rupt din articulaţie între tronsonul doi şi trei.

Cel de-al doilea tramvai implicat direct in accident, cel din linia 32, cu numărul 306,  a fost acroşat de tramvaiul cu numărul 136, din linia 41. Din impact, cabina tramvaiului 306 a fost deformata si parbrizul spart.

Conducătorul celui de-al treilea tramvai, cu numărul 204 din linia 41, care nu a fost direct implicat în eveniment şi care de asemenea, se îndrepta spre Depoul Alexandria, circulând pe aceeaşi linie în spatele tramvaiului 136,  a fost găsit la o distanţă de peste cinci metri faţă de patina de acţionare a macazului electric, astfel constatându-se că nu a respectat prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB. Potrivit acestui articol, "conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acţionare a macazului electric dacă între acesta şi macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din faţă nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanţă de minim 5 m faţă de patina de acţionare a macazului”.

În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greşită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu cinci metri înainte de patina de acţionare, a depăşit-o cu peste cinci metri.

În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcţionare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17 spre 18 iulie.

Citeşte şi  Oprescu s-a supărat pe RATB. Edilul a cerut o anchetă în cazul accidentelor de tramvaie din Capitală

În prezent, investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în Depoul Alexandria. În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32,  şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite