George Scripcaru: „Aeroport sau aerodrom? Amândouă!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul Braşovului spune că cele două obiective nu se exclud, ci sunt complemetare. Construirea unui aeroport nu mai este un moft. Orgoliile şi disputele politice, la concurenţă cu criza economică, au determinat blocarea investiţiei.

CITEŞTE ŞI:

Primarul Braşovului: „Criza n-a blocat, doar amână finalizarea investiţiilor"

George Scripcaru, primarul Braşovului: „CET este un blestem pentru Braşov"

George Scripcaru, primarul Braşovului: „Turismul depinde de infrastructură"

George Scripcaru: „Scandalul patinoarului a fost comandat"

Consiliul Judeţean Braşov face demersuri de mai mulţi pentru a construi un aeroport internaţional la Ghimbav. Oprelişti au fost destule: blocaje în Parlament, în Guvern, probleme cu terenul, iar acum, când totul este rezolvat, sunt probleme cu montajul financiar.

 „Fără finaţare, te repliezi"

La nivelul municipiului, este susţinută construirea unui aerodrom. Primarul George Scripcaru spune că a fost greşit înţeles sau tendenţios interpretate declaraţiile lui: „La întrebarea aeroport sau aerodrom?, răspunsul este foarte clar: amândouă! Dacă ar fi posibil. Noi susţinem realizarea unui aerodrom, dar nu este vorba de o pistă de rulare pentru aparate mici, de câteva locuri, ci pentru aeronave de 50-70 de persoane, cum este ATR 72. Şi efortul financiar este mai mic şi ar rezolva problemele, pentru că se fac dotări minimale, evident cu turn de control şi tot ce trebuie pentru securitatea traficului aerian. Evident, este de dorit că faci ceva mare, de la început, dar când nu ai finanţare, te repliezi. Să facem un aerodrom, iar dacă dă lumea buluc, atunci ai argumente să te extinzi".

Nu se exclud

Acuzat că pune beţe în roate, sistematic, realizării aeroportului, primarul a comentat sec: „Sunt numai prostii. Susţin ambele proiecte, care nu se exclude. În toată lumea, pe lângă un aeroport, funcţionează, ca o anexă, un aerodrom. Nu se suprapun, din contră, dacă se va construi un aerodrom la Ghimbav, se va reuşi să se rezolve probleme pentru proiectul mare, care nici măcar nu erau reglementate tehnic. Vă spun, chiar dacă mă repet, că se pot face lucruri mari, cu paşi mici".

Scripcaru susţine că, în ceea ce-l priveşte, a făcut tot ce era posibil pentru obtinerea avizelor pentru aeroport: „Când mi s-a cerut ceva, am rezolvat. Am făcut demersurile necesare şi la Parlament, şi la Guvern. Mai departe... oraşul Braşov este minoritar în acţionariatul firmei care construieşte aeroportul. Ce să facem? (- Păi şi de ce nu încep lucrările? - n.a.) Nu sunt bani! Acum văd că vor să majoreze capitalul social şi să facă alt studio...".

 O concurenţă dură

Neoficial, blocarea aeroportului de la Braşov are explicaţii şi pe partea economică. Braşovul concurează cu litoralul în privinţa numărului de turişti atraşi. În plus, apariţia unui aeroport internaţional la Braşov va scădea traficul pe cele de la Bucureşti, Cluj, Târgu-Mureş şi Sibiu. De aici, şi diversele motive de „procedură" invocate în Parlament sau în Guvern, de a amâna realizarea acestei investiţii.

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite