Italienii, spaniolii şi austriecii au oprit lucrările la autostrada Arad-Timişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările la autostrada Arad-Timişoara au fost suspendate, iar şantierul intră în conservare. Lucrările la autostradă au început în 2009 şi ar trebui să fie terminate în 2011. Proiectul de infrastructură este cel mai important din vestul ţării şi a fost început şi ca urmare a somaţiilor vecinilor unguri care au venit cu autostrăzile până în buza României.

Citeşte şi:
Autostrada Vestului va fi gata peste 14 ani în actualul ritm de lucru

UPDATE, ORA 11.00 Reprezentanţii secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Eugen Pistru, au declarat astăzi în exclusivitate pentru Adevărul de Seară Arad că vina pentru neplata facturilor de către statul român aparţine exclusiv constructorului. "Plăţile către  consorţiul FCC Porr Astaldi pentru lucrările la autostrada Arad-Timişoara sunt la zi. Constructorul nu are nicio factură restantă neplătită de CNANDR. Constructorul are depuse la consultant situaţii de lucrări care sunt în curs de certificare. Acestea nu vor fi acceptate însă decât după ce vor fi respectate criteriile de calitate şi condiţiile contractuale", a declarat în exclusivitate Liciu Costache, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Constructorii au anunţat miercuri dimineaţă că au luat decizia să suspende lucrările la autostrada Arad - Timişoara, nemulţumiţi că au ajuns în situaţia de a lucra pe banii lor pentru că statul român nu îşi achită facturile. În urmă cu aproximativ o săptămână, managerii celor trei firme care au câştigat proiectul autostrăzii au avut o şedinţă în care au discutat problemele pe care le au din cauza banilor.


Până acum, constructorii au întreţinut şantierele şi din banii firmelor pentru că altfel ar fi trebuit să oprească activitatea de acum câteva luni. În urma şedinţei managerii au stabilit să aştepte ca statul român să le achite facturile şi abia apoi să continue activitatea. "Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului”, a declarat Marco Grinovero, project manager Fcc Porr Astaldi. Constructorii spun că nu au mai păţit aşa în nicio ţară pe unde au mai lucrat, cu o singură excepţie, iar asta s-a întâmplat în Africa.

image


CLICK PE POZĂ PENTRU FOTOGALERIE

Ameninţările inutile

La autostrada Arad – Timişoara au fost probleme de la început. În luna iunie, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, era hotărât să rezilieze contractual cu FCC Construction din cauza întârzierilor. Motivul invocat de constructor pentru întârzieri era legat de terenurile blocate, pe care nu se putea lucra, pentru că nu erau expropriate.

Vezi galerie foto de pe şantierul din judeţul Arad

Vezi galerie foto cu şantierul din judeţul Timiş

image

„Şi unde nu erau probleme nu s-a făcut nimic. Sunt convins că noi avem anumite probleme. Mai ales legate de bani. Nu o să expropriezi tot ce trebuie pentru o lucrare cu foarte mulţi bani şi să nu expropriezi şi în altă parte. Şi atunci expropriezi unde începe lucrarea, peste şase luni mai expropriezi undeva, pentru că nu avem atâţia bani să expropriem totul. Dar, dumneavoastră ştiţi că în România apar astfel de probleme. Dacă puteţi să lucraţi în condiţiile astea sunteţi binevenţi, dacă nu puteţi să lucraţi în condiţiile astea, cum alţii lucrează, nu mai veniţi. Nu mai veniţi la licitaţii, nu e niciun fel de problemă”, le-a spus pe atunci Radu Berceanu constructorilor.

Citeşte în Adevărul de Seară şi pe adevarul.ro câţi bani aşteaptă firmele străine ca să reînceapă lucrările.

Mai citiţi şi:

Graniţa Imperiului Roman descoperită pe autostrada Arad-Timişoara

Autostrada ungurilor a ajuns deja în buza României

Ungurii ne-au mai dat o lecţie: Autostrada M43 a fost construită în doi ani

Lucrări întârziate pe autostrada Arad-Timişoara

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite