Ce lucruri să nu-i spui niciodată şefului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Relaţia cu şeful poate să îţi facă viaţa un calvar
Relaţia cu şeful poate să îţi facă viaţa un calvar

Când în relaţia cu superiorul critici mai mult decât accepți, se creează o situație tensionată care duce la demisie sau la concediere.

Cariera fiecăruia dintre noi stă de cele mai multe ori în mâinile şefilor, iar vorbele pe care le spunem acestora trebuie să fie mereu potrivite. Specialiştii din domeniul resurselor umane afirmă că liderul unei echipe nu trebuie să fie doar un şef, ci şi un prieten şi un mentor, lucru în urma căruia toată lumea ar avea de câştigat. Mai mult, în acest caz, angajaţii ar putea vorbi ce vor cu şefii. „Nu trebuie să fie cel mai bun prieten al tău, dar ajută foarte mult dacă există o conexiune personală în relaţia cu şeful. Un manager nu-şi doreşte doar un angajat bun, ci şi o persoană cu care-i face plăcere să lucreze", spune Eduard Ezeanu, communication coach.

Mai mult, relaţia cu superiorul direct poate deveni un criteriu esenţial, deoarece el este cel care poate să te susţină şi să-ţi apere interesele în cadrul organizaţiei, spune Diana Voicu, consilier în cadrul companiei AllJobs4All.

Specialiştii adaugă că şeful te poate aprecia mai mult dacă dezvolţi o discuţie constructivă şi axată pe respectul faţă de opinia celuilalt şi că apreciază atunci când îl ajuţi să înţeleagă mai bine o situaţie şi o decizie. Aceştia au întocmit o listă a lucrurilor pe care nu ar trebui să le spui niciodată superiorilor:

1 „Nu pot să fac acest lucru, este imposibil"
- Este cea mai gravă eroare pe care o poţi face, deoarece fraza aceasta îi va enerva la culme pe şefi. Superiorii au impresia că dai dovadă de indiferenţă şi de lipsă de interes, iar chiar dacă sarcina pe care trebuie să o duci la bun sfârşit ţi se pare prea grea, este de preferat să oferi diferite soluţii pentru a o rezolva. „Majoritatea şefilor vor ca angajaţii lor să aibă iniţiativa şi să nu-i deranjeze cu fiecare problemă minoră care apare. Dacă totuşi eşti depăşit de situaţie şi puţin ajutor îţi este util, atunci poţi să anunţi şefii", spune Eduard Ezeanu.

Click pentru a mări

2 „Îmi caut un alt loc de muncă" - Este politicos să-ţi anunţi şeful din timp că îţi cauţi un alt loc de muncă, dar, dacă nu găseşti nimic în altă parte, nu este bine-venit să-i anunţi pe toţi ce gânduri ai. Chiar dacă vrei să pleci, este mai bine să ţii asta pentru tine şi să anunţi că ţi-ai căutat un alt loc de muncă doar atunci când eşti sigur că ai găsit ceva potrivit.

3 „Aceste sarcini ar trebui rezolvate altfel" - Dacă nu eşti întrebat de şef, nu este bine să dai niciodată sfaturi despre cum ar trebui rezolvate anumite lucruri. Când îţi critici mereu compania sau şeful, ai putea crea impresia că nu eşti un profesionist adevărat. „Dacă ai idei mai bune sau variante alternative, este important să le prezinţi şi să le susţii, dar fără a minimiza importanţa perspectivelor deja exprimate", spune Diana Voicu. De asemenea, discuţiile trebuie să fie constructive, deoarece unii oameni care sunt contrazişi percep acest lucru ca pe un atac la persoană şi sunt reticenţi la argumentele tale.

4 „Sarcina asta nu este trecută în fişa postului"
- Replica a devenit celebră în întreaga lume datorită lui Tom Cruise, care a rostit aceste cuvinte în filmul „A few good men". Foarte multe sarcini nu sunt trecute în fişa postului, dar trebuie făcute. Poţi face un mic efort atunci când ţi se cere ajutorul şi să rezolvi anumite probleme fără alte comentarii.

5 „Nu este vina mea" - Aceste patru cuvinte trebuie evitate întotdeauna atunci când discuţi cu superiorul tău. Trebuie mereu să te gândeşti la ce nu a mers şi cum poate fi problema rezolvată, nu să cauţi vinovaţi. Dacă ţie ţi s-a cerut să rezolvi o problemă care nu a ieşit aşa cum trebuie, asumă-ţi responsabilitatea şi mergi mai departe.

"Este esenţial ca angajatul să aibă un comportament proactiv şi deschis în relaţia cu superiorul direct. ''
Diana Voicu consilier

Atenţie la reţelele sociale!

Paginile de Facebook şi de Twitter ale angajaţilor sunt din ce în ce mai analizate de recrutori pentru selectarea candidaţilor, însă şi managerii verifică reţelele sociale pentru a descoperi ce fac angajaţii în mediul virtual. Potrivit unui studiu realizat de site-ul bestjobs.ro, 83% din recrutori declară că apelează la analiza conţinutului pe reţelele de socializare în procesul de selecţie al candidaţilor. Principalele aspecte care sunt verificate de aceştia sunt postările defăimătoare asupra unui angajat sau superior şi comentariile discriminatorii.

Statusul, motiv de concediere

infografie

Specialiştii din domeniul resurselor umane afirmă astfel că un status pe Facebook de genul „Am avut o zi grea la muncă" îi poate face pe şefi să se gândească de două ori dacă-şi păstrează acel subaltern. „Angajaţii au impresia că pot spune orice pe reţelele sociale. Nu este aşa, managerii pot oricând să te concedieze dacă nu le place cum te-ai exprimat în mediul virtual", spune Paula Whelan, parteneră a firmei de avocatură Shakespeare.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

Banner Adevărul Life
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite