Bărbaţii, mai pricepuţi la cumpărături decât femeile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bărbaţii merg direct la ţintă, pe când femeile sunt copleşite de multitudinea de opţiuni
Bărbaţii merg direct la ţintă, pe când femeile sunt copleşite de multitudinea de opţiuni

Femeile sunt mai agitate şi mai stresate atunci când ajung în supermarketuri, în timp ce trei sferturi dintre bărbaţi sunt încântaţi să meargă la cumpărături.

Mitul conform căruia femeile sunt experte în ceea ce priveşte cumpărăturile a fost dărâmat. Un studiu recent arată că reprezentantele sexului frumos sunt stresate când intră în supermarketuri, cel puţin atunci când vine vorba de alegerea alimentelor. În schimb, trei sferturi dintre bărbaţi se simt excelent în spatele căruciorului, mai ales dacă trebuie să cumpere mâncare, arată aceeaşi cercetare, comandată de compania britanică „The Co-operative Food".

„Traseul stresului" - de la aragaz la raft

La aceste surprinzătoare concluzii s-a ajuns în urma chestionării a 2.000 de oameni. Cel mai interesant aspect este acela că terapia prin shopping nu funcţionează pentru toate femeile, ba din contră, multe dintre ele devin nervoase şi agitate atunci când intră în magazine, deşi sunt mult mai organizate decât bărbaţii şi merg mai pregătite la cumpărături.

„Stresul de la raft" al femeilor este provocat de mai multe griji, una dintre ele fiind „ce mai gătesc azi?". Cel puţin, acesta este unul dintre motivele pentru care Elena Panait (51 de ani), din Bucureşti, este agitată atunci când merge la cumpărături. „În fiecare zi mă gândesc la ce mâncare să mai fac, iar când îi cer o sugestie soţului meu, îmi răspunde mereu acelaşi lucru: «ce-o fi», ceea ce mă enervează şi mai tare. Pentru că mă macină mereu acest gând, atunci când ajung în supermarket devin stresată. Pierd mult timp până când termin cumpărăturile, iar agitaţia oamenilor din faţa rafturilor mă agită şi pe mine", spune bucureşteanca.

Aceste stări, explică psihoterapeutul Keren Rosner, sunt provocate de nehotărâre. „Femeile aleg afectiv şi ţin cont de foarte mulţi factori atunci când cumpără un produs, de aceea criteriile de alegere sunt amplificate, iar experienţa cumpărăturilor nu este una atât de plăcută", este de părere specialista. 

Plimbare, dar şi puţină organizare

Spre deosebire de femei, bărbaţii nu sunt influenţaţi nici de cei din jur şi, deşi nu-şi fac liste de acasă, nu uită ce vor să cumpere şi nici nu stau mult pe gânduri atunci când aleg produsele. „Bărbaţii se bazează mai mult pe latura raţională atunci când aleg un produs. Ei merg direct la ţintă şi nu sunt influenţaţi de altceva", mai spune psihologul Karen Rosner. Din acest motiv, reprezentanţii sexului tare iau sesiunea de shopping ca pe o plimbare printre rafturi, fără grabă, dar şi fără opriri inutile.

În acest fel îşi face cumpărăturile şi Denis (30 de ani), din Bucureşti. „În general, ştiu ce am de cumpărat pentru că sunt fidel unor anumite mărci. Întâi trec pe la raioanele în care se găsesc produsele pe care le cumpăr în mod frecvent, după care mă mai plimb puţin printre rafturi şi iau ce-mi mai trebuie. În acest fel nu pierd niciodată mai mult de 20 de minute la cumpărturi", îşi dezvăluie strategia tânărul de 30 de ani.  

„De ce ţi-e frică, de aia nu scapi!"

Helen Nunn, directoarea de marketing a companiei „The Co-operative Food" e de părere că femeile nu se simt în largul lor când merg în supermarket pentru că vor să termine cumpărăturile cât mai repede şi, din cauză că se grăbesc, devin foarte agitate.

„Femeile văd cumpărăturile ca pe o sarcină de care trebuie să se achite cât mai repede, în schimb bărbaţii abordează metodic problema şi încearcă să profite cât mai mult de pe urma sesiunii de shopping", crede Helen Nunn. Cu toate acestea, doamnele sunt mult mai atente la discounturi şi la reduceri, 80% din ele cumpărând produse la ofertă sau mai multe articole la preţ redus, în timp ce doar 64% din bărbaţi fac acelaşi lucru.

"Femeile văd cumpărăturile ca pe o sarcină de care trebuie să se achite imediat. Bărbaţii abordează metodic problema.''
Helen Nunn directoarea de marketing „The Co-operative Food"

Ce le deranjează cel mai tare pe femei

Studiul comandat de „The Co-operative Food" arată că pentru două treimi dintre femei aglomeraţia din magazine este cea mai neplăcută experienţă prin care trec atunci când merg la cumpărături.

Aproximativ o treime dintre ele sunt foarte deranjate de copiii celorlalţi clienţi, care stau în calea lor. De asemenea, 10% din femei au recunoscut că s-au certat cu un alt cumpărător, fie pentru că a încercat să se bage în faţă la coadă, fie pentru că au vrut să cumpere acelaşi articol, iar patru din zece femei sunt deranjate de casierii care le grăbesc, scanând rapid produsele cumpărate şi obligându-le să se mişte foarte repede pentru a le pune în pungi. Însă, foarte multe dintre doamne (35%) îşi ies din minţi atunci când, la un moment dat, se uită în coş şi realizează cât de mult au cheltuit.

7 surse de stres în supermarket

- 1. „Lupta cu mulţimea" pentru a ajunge la produse.
- 2. Casierii care scanează repede şi te obligă să te grăbeşti pentru a pune produsele în pungi.
- 3. Produsele care trebuiau cumpărate dintr-o parte a supermarketului şi de care îţi aminteşti în cealaltă parte.
- 4. Şocul avut atunci când te uiţi în coşi şi îţi dai seama cât de mult o să cheltuieşti.
- 5. Copiii altora, care stau mereu în mijlocul drumului.
- 6. Timpul pierdut căutând un anume produs.
- 7. Storcirea produselor moi, punându-le pe cele grele deasupra în cărucior.

Dacă ţi-a plăcut ştirea, dă-ne LIKE pe Facebook AICI

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite