Dietele eficiente se pot crea la genetician, în funcţie de ADN

Un nou tip de dietă, care ţine cont de ADN-ul fiecărei persoane este o nouă alternativă la metodele de slăbire deja existente, susţin cercetătorii de la Universitatea „Newcastle" din Marea Britanie. Studiile arată că prin noua metodă, o persoană poate slăbi până la 12 kilograme în 4 luni.

Citeşte şi

Dieta indicată în caz de infecţii urinare

Pentru a urma o dietă personalizată în funcţie de ADN trebuie realizate teste genetice care pot indica ce tip de alimente sunt bune pentru o anumită persoană şi ce tip de exerciţii fizice sunt eficiente.

Un prim studiu care a verificat eficienţa acestei diete a fost realizat în Danemarca, pe un eşantion de 7.000 de persoane. Rezultatele studiului au indicat faptul că 9 persoane din 10 au slăbit folosid această dietă până la 12 kilograme în patru luni.

Contează cum metabolizăm carbohidraţii

Profesorul Carolyn Horrocks , care a creat dieta ce ţine cont de ADN-ul persoanei spune că în procesul de îngrăşare sunt implicate opt variante a şapte gene diferite. Aceste gene sunt responsabile pentru felul în care metabolizăm grăsimile şi carbohidraţii, pentru controlul apetitului şi pentru activitatea musculară.

Carolyn Horrocks suţine că se poate vorbi de patru tipuri de diete create în funcţei de ADN: diete sărăce în grăsimi, diete sărace în carbohidraţi, diete sărace în glucide şi diete echilibrate. Aceste diete trebuie să fie combinate cu exerciţiu fizic. O altă regulă ar fi să mâncăm de trei ori pe zi mai puţin de 1.800 de calorii în total.