Raport Smolensk: Echipajul aeronavei poloneze a fost pregătit necorespunzător

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit unui raport al Comisiei ruse de anchetă (MAK), echipajul aeronavei prezidenţiale poloneze, care s-a prăbuşit, la 10 aprilie, în apropiere de Smolensk, a fost pregătit în mod necorespunzător pentru zbor.

Echipajul a decolat din Varşovia fără să cunoască buletinul meteorologic pentru ziua respectivă şi nici condiţiile meteorologice de pe aerodromul Severnîi, aflat în apropiere de Smolensk, se precizează în raport.

Comisia a stabilit că nici echipajul aeronavei care l-a transportat la Smolensk, la 7 aprilie, pe premierul Donald Tusk nu deţinea informaţii despre condiţiile meteorologice de pe aerodromul Severnîi.

Citiţi şi: Epava avionului lui Lech Kaczynski va fi adusă în Polonia

Raportul întocmit de Comisia rusă de anchetă mai arată că aceste condiţii meteo din data de 10 aprilie, pe aerodromul Severnîi, nu permiteau aterizarea. Acesta insistă asupra faptului că echipajul avionului Tu-154 a fost informat în legătură cu acest acest lucru de către Centrul de Control al Traficului Aerian rus, în mod repetat.

Totodată, raportul afirmă că echipajul unui avion de tip Yak-40, care a fost avertizat în acest sens, a aterizat pe acelaşi aerodrom, înainte de producerea catastrofei.

Condiţiile meteo pe aerodromul Severnîi, la ora 10.41 CET, momentul prăbuşirii, erau: rafale de vânt de 110-130 de grade faţă de sol şi cu o viteză de doi metri/secundă, vizibilitate până la 300-500 metri, nori până la 10 grade, stratificaţi, limita inferioară a norilor la 40-50 metri, temperatura aerului 1-2 grade (Celsius), se precizează în raport.

Citiţi şi: Polonia neagă că Moscova i-ar fi înmânat toate materialele anchetei privind tragedia de la Smolensk

Comisia rusă analizează, în prezent, datele furnizate de sistemele TAWS şi computerele FMS de la bordul aeronavei prezidenţiale.

Eu nu cred că echipajul nu a avut documentele privind condiţiile meteo. Echipajul nu avea dreptul să decoleze fără să verifice previziunile meteorologice şi condiţiile meteo curente de pe aeroportul de destinaţie, a declarat Marian Nowotnik, un fost pilot al companiei LOT Polish Airlines.

În baza raportului Comisiei ruse de anchetă, Nowotnik a conchis că vizibilitatea de pe aerodromul Severnîi era prea redusă pentru efectuarea unei aterizări, având în vedere vremea ceţoasă şi lipsa unor rafale de vânt care să împrăştie ceaţa.

Citiţi şi: "Ceaţa artificială" ar putea fi responsabilă pentru tragedia aviatică de la Smolensk

La prăbuşirea aeronavei prezidenţiale au concurat mai mulţi factori, şi anume condiţiile meteo nefavorabile, întârzierea cursei, faptul că piloţii polonezi nu vorbeau rusă suficient de bine, faptul că oficialii din cadrul controlului traficului aerian nu au interzis ferm, ci doar le-au sugerat să nu se aterizeze, în opinia pilotului. Însă, evenimentul cel mai important, în opinia lui Nowotnik, a fost că pasagerii au exercitat presiuni asupra echipajului, pentru o aterizare cu orice preţ.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite