Zbor prin norul vulcanic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Norul de cenuşă venit din Islanda este extrem de periculos pentru toate avioanele, de la cele particulare la cele militare, a declarat pentru „Adevărul“, Paul Mitu, fost pilot TAROM şi instructor de aviaţie.

Particulele de cenuşă pot intra în tuburile de absorbţie ale motoarelor şi duc într-un final la calarea motorului. În plus, avertizează Mitu, cenuşa se poate depune pe antenele de radio-recepţie ale avioanelor întrerupând orice semnal radio, inclusiv comunicarea cu turnul de control.

Mai citiţi şi:

VIDEO Un pilot britanic nevoit să zboare prin cenuşă vulcanică, în 1982: "Toate cele 4 motoare ale avionului au cedat"

Anul 1816, anul fără vară din cauza erupţiei unui vulcan. Se repetă istoria?

Fostul pilot a mai explicat că particulele de cenuşă depuse pe geamurile aeronavelor diminuează considerabil vizibilitatea pentru piloţi. Un fost aviator britanic pe avioane de pasageri a povestit pentru SkyNews experienţa pe care a trăit-o în urmă cu 28 ani, când avionul său a trecut printr-un nor de cenuşă vulcanică.

„Motoarele au cedat pur şi simplu. Nu vedeam nimic în afara parbrizului şi jumătate dintre aparatele electronice care ne ajută la aterizare nu funcţionau", a povestit el. Alerta provocată de norul de cenuşă a condus la speculaţii privind cauzele unui accident aviatic petrecut, ieri, în Austria. Este vorba de un avion ceh care a explodat în zbor. Fragmentele aeronavei s-au răspândit la sol, pe o suprafaţă mare. Martorii oculari au afirmat că zona era acoperită de un fel de ceaţă, iar avionul zbura la altitudine neobişnuit de joasă.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite