VIDEO Testul Adevărului: Opel Astra Sport Tourer-Maşina soldat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Opel Astra Sport Tourer impresionează şi prin ţinuta de drum
Opel Astra Sport Tourer impresionează şi prin ţinuta de drum

Conceptul Flex utilizat de Opel pe noul model Astra Sport Tourer înseamnă confort și o organizare aproape militărească. Noul model al constructorului Opel impresionează prin ţinuta de drum, confort şi versatilitate. Iată un posibil campion în segmentul compact.

Constructorul german insistă justificat asupra ideii de Sport Tourer, evitând cu obstinaţie noţiunea de Caravan. Cel mai spaţios şi mai versatil membru al familiei Astra este gândit de echipa de designeri astfel încât să nu se compromită în niciun fel impactul vizual.

Maşina trebuie să îndeplinească rolul de transportator sub aspectul unui model dinamic, suficient de interesant din punct de vedere estetic pentru cumpărătorii cu familie mare şi inimă sportivă.

Citiţi şi:

Nissan LEAF este Maşina Anului 2011 în Europa

Toyota RAV4 EV Concept

Echipa de designeri condusă de Marc Adams a dorit ca agilitatea şi competenţa rutieră a noului Astra Sport Tourer să fie evidentă de la prima privire. Ambiţia lor a fost aceea de a crea un model pe care oamenii să îl conducă nu doar din prisma valenţelor practice, dar pe care să îl şi iubească pentru cum arată.

Spaţiul de încărcare este generos. Capacitatea de 1.550 de litri este foarte mare pentru un break de segment compact, peste concurenţii VW Golf şi Ford Focus, dar cu 50 de litri în urma lui Renault Megane.
Fflex confort

Opel pune foarte mare accent pe confortul utilizării resurselor maşinii, astfel că Astra oferă pasagerilor scaune spate FlexFold, copertină Easy Acces Cover şi sistem de depozitare FlexOrganiser. Ce înseamnă toate acestea? FlexFold permite plierea automată a scaunelor printr-o simplă apăsare de buton, în timp ce FlexOrganiser defineşte un ansamblu de dispozitive gândite pentru organizarea judicioasă a încărcăturii din portbagaj. Nimic nu o să joace, nimic nu o să mai facă zgomot.

Lungimea de încărcare a crescut acum cu 28 mm faţă de generaţia precedentă, astfel că avem acum 1.825 mm cu scaunele spate pliate. Gama de motoare cuprinde patru dieseluri şi cinci pe benzină, ecartul de puteri începând de la valoarea de 95 CP şi ajungând la 180 CP. Avem 1,3 litri, 1,7 litri şi 2,0 litri cu motorină, respectiv 1,4 litri şi 1,6 litri cu benzină. Foarte interesante sunt motoarele cu benzină de cilindree redusă şi turbină de supraalimentare.

Turbina face legea



Propulsorul de 1,4 litri oferă 120 şi 140 CP şi are rolul de a înlocui vechiul motor aspirat de 1,8 litri al gamei Astra, în condiţiile în care la aceeaşi putere oferă un plus de cuplu de 14% şi un consum diminuat cu 15%. Toate motorizările sunt cuplate standard la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, excepţie făcând 1,3 CDTi de 95 CP şi 1,4i aspirat de 100 CP care sunt disponibile doar cu transmisie cu cinci trepte.

Amatorii de automată au la dispoziţie tot şase trepte, însă vorbim despre un echipament opţional.

Opel Astra Sport Tourer 1,4 140 CP

0-100 km/h (s 10,5
Viteza maximă (km/h 200
L/l/h (mm 4.698/1.814/1.535
Ampatament (mm) 2.685
Portbagaj (litri) 500/1.550
Masă proprie (kg) 1393
Cilindree 1.364
Putere (CP/rpm) 140/6000
Cuplu (Nm/rpm)      200/1850-4900
Consum mediu 6,1 l/100km
Emisii CO2 (g/km) 159
Cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Interior Opel Astra Sport Tourer
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite