Ce modele pierd cel mai mult la revânzare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un institut de prognoze de piaţă din Germania a întocmit un clasament al maşinilor care îşi păstrează cel mai bine valoarea de piaţă. Dacia Sandero şi Duster au rezultate foarte bune în acest top. Clasamentul Bähr & Fess a luat în considerare toate cele 15 clase de autoturisme şi a indicat câte un câştigător pentru fiecare categorie.

Dacă tocmai aţi achiziţionat o maşină nouă, studiul vă arată cu câţi bani o puteţi revinde după cei patru ani luaţi în calcul de analişti. Pentru ca detaliile să fie cât mai clare, germanii au analizat o maşină cumpărată în octombrie 2010 şi care va fi revândută în octombrie 2014 contabilizând atât devalorizarea temporală, cât şi pe cea indusă de numărul mediu de kilometri parcurşi (15.000 km/an), dar şi de impactul apariţiei unei noi variante a respectivului model în intervalul 2010 - 2014.

VIDEO/Vezi aici o reclamă la Dacia Duster care a stârnit indignarea utilizatorilor youtube.com. Atenţie, reclamă cu conţinut xenofob!

Germanii arată că un autoturism nou îşi va pierde în primul an (după 15.000 de kilometri) până la 24% din valoare, iar în anii următori câte 5-6% anual. Devalorizarea mai depinde de clasa din care face parte maşina şi de felul în care se prezintă vehiculul la revânzare (kilometri la bord, starea tehnică, dotări).

În clasa mini Nissan Pixo Visia 1.0 ce are pe piaţa din Germania un preţ de vânzare de 8.180 de euro pierde la revânzare 4.295 de euro. Alte două modele din această clasă care te ajută să pierzi mai puţin sunt Ford KA 1.2 (a cărui valoare scade cu 4.536) şi Chevrolet Spark 1.0 (cu un preţ în 2014 mai mare cu 4.585 de euro).

Dacia, lider la subcompacte

De exemplu, în segmentul subcompacte al pieţei, Dacia Sandero cu motor de 1.4 litri, care are în Germania un preţ de 6.990 de euro, pierde cei mai puţini bani prin comparaţie cu orice alt concurent până în octombrie 2014 (3.425 de euro), putând fi comercializată în acel moment cu 3.565 de euro. Loganul MCV 1.4 stă şi el foarte bine, cu o pierdere de doar 3.835 de euro după patru ani.

Odată ce trecem într-o clasă superioară, pierderile în euro devin mai mari. În clasa compactă, surprinzător, un model coreean, Hyundai i30 1.4 Edition Plus, este cel care îşi pierde cel mai puţin din valoarea de vânzare de 13.240 de euro şi poate fi comercializat în 2014 cu 5.892 de euro, după o depreciere de 7.348 de euro.

Opel Astra ecoFlex 1.4 a obţinut şi el rezultate destul de bune, din valoarea sa pierzându-se 7.791 de euro. În clasa medie, nou-venitul Seat Exeo 1.6 Reference vă ajută să pierdeţi cel mai puţin din preţul său de 21.990, doar 11.435 de euro. Cumpărătorii unui Renault Laguna 1.6 16 V 110 Sportway constată după patru ani că maşina lor este mai ieftină cu 11.730 de euro, iar cei care aleg o Toyota Avensis Combi 1.6 pierd 12.324 de euro.

Mercedes-Benz E 200 CDI pierde cel mai puţin din preţul său de 39.270 de euro, fiind lider în clasa medie superioară cu o depreciere de doar 18.261 de euro. Tot în această clasă stau bine din acest punct de vedere şi BMW 520d, cu pierderi de 19.775 de euro, şi Volvo S80 2.0 kinetic care este cu 20.014 de euro mai ieftin.

Monovolumul la care pierdeţi cel mai puţin este Renault Modus Expression 1.2, ce are în showroom-uri un preţ de 12.700 de euro. Acesta poate fi vândut în 2014 cu 5.969 de euro, după o depreciere de 6.731 de euro.

Seat Altea XL 1.4 (63kW) are un preţ de vânzare iniţial de 15.990 de euro şi poate fi revândut în 2014 în schimbul sumei de 7.196 de euro. Deprecierea de 8.795 de euro îl face să fie cel mai bun din acest punct de vedere în categoria MPV-urilor.

Van-ul VW Sharan TrendlineTSI BlueMotion T. pierde în schimb după patru ani 14.438 de euro din preţul său de catalog (28.875 de euro).
Un alt produs al companiei Dacia, Duster 1.6 16V110 4x4, este lider în categoria crossover cu o depreciere de doar 6.459 de euro din preţul său iniţial de 13.890 de euro.

Maşini de lux, pierderi mai mari

Maşinile din categoria SUV sunt printre cele care se depreciază cel mai mult. Astfel, liderul acestei categorii, Hyundai ix55 3.0 CRDi, care costă în showroom 42.290 de euro, va putea fi revândut după patru ani cu 23.894 de euro mai puţin.

Clasa de lux aduce cele mai mari pierderi cumpărătorilor auto. Totuşi, cu ajutorul lui Porsche Panamera vă puteţi păstra cel mai bine banii, în 2014 pierzând 38.708 de euro din valoarea maşinii de 75.899 de euro. Superbul Nissan 370 Z Coupé este cel mai bine cotat din clasa sportivelor, cu un preţ iniţial de 38.690 de de euro şi o pierdere de 19.345 de euro la revânzare.

Surprinzător, dar în top coupe-urile nu îşi pierd foarte mult din valoare, mai ales dacă luăm în calcul cotaţiile liderului clasamentului la această categorie, VW Golf 1.4 TSI (90kW), care pierde doar 10.101 de euro din preţul său iniţial de 22.200 de euro.

Fiat 500C 1.2 8V conduce categoria cabrio, deprecierea sa de 6.345 de euro fiind net superioară cotaţiilor celorlalte modele din gamă.

Deşi în societatea de azi o maşină cât mai scumpă îţi face o imagine cât mai bună, toate studiile arată că tot autoturismele mai ieftine te ajută să-ţi ţii cât mai mulţi bani în buzunar. Maşina economică ideală este de clasă mică sau subcompactă, cu motor mic şi într-o variantă de echipare cât mai puţin costisitoare.

La polul opus al pierderilor de bani se află SUV-urile mari, limuzinele de lux şi sportivele care se devalorizează cel mai mult, ceea ce demonstrează că proverbul „obrazul subţire cu cheltuială se ţine" este valabil şi în acest caz. 

image
image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite