Cât de bine se vinde Dacia în lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modelele Logan, Sandero şi Duster au câştigat cote de piaţă ameţitoare în întreaga lume, cucerind prin preţuri mici, mai ales în perioada crizei economice globale. Principala destinaţie a modelelor Dacia este Franţa, unde în trei luni s-au vândut peste 30.000 de unităţi. În schimb, în România s-au vândut mai puţine maşini decât în Maroc.

Mini-Dacia, la preţul de 5.000 de euro

Francezii vor peste 10.000 de Dustere

Franţa, cea mai mare piaţă pentru Dacia

În zece ani, de când Renault a preluat frâiele companiei româneşti, Dacia a devenit din maşina de cărat legume şi fructe, în producător de modele Sport Utility Vehicle (SUV). Mai mult, francezii, italienii sau nemţii stau la coadă să-şi cumpere o Dacia, şi asta nu doar pentru că este o maşină foarte ieftină.

Cum s-a ajuns aici?

În mare parte, cu ajutorul francezilor de la Renault, care în zece ani au investit 1,5 miliarde de euro în România, producând peste 1,45 milioane de vehicule Logan şi Sandero. Din acestea 950.000 au fost produse sub marca Dacia.

Mai mult, francezii spun că investiţiile Renault pe piaţa românească vor creşte cu 600 de milioane de euro până în 2011. De departe, cel mai comercializat model este Dacia Logan, în toate variantele de caroserie. Urmează Sandero, varianta compactă a Loganului, şi vedeta Duster, primul SUV din istoria mărcii româneşti.

Francezii italienii şi nemţii au cumpărat cele mai multe automobile Dacia, exporturile companiei româneşti în cele trei state europene însumând peste jumătate, din totalul de 80.000 de maşini exporatate de Dacia în primul trimestru."În topul pieţelor de export s-a produs o modificare în primul  trimestru, prin faptul că Franţa a înlocuit Germania, acest lucru datorându-se continuării programului  „Rabla" şi în 2010, a declarat Jerome Olive, directorul general Dacia.

România, punctul slab al companiei

Olive a explicat că România este punctul slab al companiei, din punct de vedere al vânzărilor. "Faptul că nu vindem atât de mult în România este o problemă, pentru că niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fără ajutorul pieţei locale", a afirmat Olive.

Franţa şi Spania rămân principalele pieţe auto unde luna aprilie a fost de bun augur pentru uzina piteşteană. În Spania, Dacia a înregistrat în aprilie cea mai rapidă creştere anuală a înmatriculărilor auto, de 215%, ajungând la un total de 1.671 de autovehicule.

În 2009, în România, vânzările de Logan berlină (foto sus) şi Sandero au totalizat 30.500 de unităţi

image

Cota de piaţă a Dacia aproape s-a dublat în aprilie, ajungând la 1,97%, de la numai 0,87% în aceeaşi lună din 2009. În aprilie anul trecut, Dacia a vândut în Spania doar 531 de autovehicule. Duster, ultimul modelul lansat de Dacia, a înregistrat înmatriculări de 257 de unităţi în aprilie, intrând pe ultimul loc în top zece al maşinilor de teren pe piaţa spaniolă.

Dacia se plasează pe primul loc în Franţa, la înmatriculările de autoturisme noi din luna aprilie, înregistrând o creştere de 109%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009. În Hexagon, Dacia a comercializat în aprilie 7.502 unităţi.

Duster face ravagii în Franţa

Bomba abia urmează să fie declanşată, după ce comenzile de Dacia Duster din Franţa au întrecut chiar şi cele mai optimiste previziuni ale companiei. Dacia a primit peste 20.000 de comenzi în Franţa pentru SUV-ul Duster în primele şase săptămâni de la lansare.

Declaraţia aparţine directorului de marketing al constructorului auto, Vincent Carré. „În cele şase săptămâni de când este în showroom-uri, peste 20.000 de clienţi au comandat Duster. Trebuie subliniată diversitatea ridicată de versiuni cu variaţii de preţ cuprinse între 15.000 şi 18.000 de euro", a afirmat Carré.

"Viitorul Dacia începe odată cu modelul Duster. Acesta este destinat celor care nu şi-au permis un SUV până acum."

Jerome Olive
director Dacia

Dacia SUV, un pariu câştigat

Primul SUV din istoria Dacia a primit numai cuvinte de laudă chiar din momentul în care era în stadiu de proiect. Un SUV de 10.500 de euro, părea o poveste SF acum un an pentru managerii din industria auto internaţională.

Dar iată că Dacia a reuşit să ţină preţurile destul de jos pentru un model SUV, iar succesul nu s-a lăsat aşteptat. În primele şase săptămâni de la lansarea oficială, în Franţa au fost primite 20.000 de comenzi.  În România, Duster aduce 30% din clienţi noi la Dacia, până acum peste o mie de români comandând SUV-ul piteştean.

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite