Franţa, cea mai mare piaţă pentru Dacia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorul auto piteştean a exportat în primul trimestru 80.000 de vehicule, principala destinaţie fiind ţara constructorului-mamă. Franţa a detronat Germania în topul statelor unde Dacia exportă cele mai multe maşini, cauza fiind încetarea programului „Rabla“ susţinut de guvernul de la Berlin.

Francezii şi nemţii cumpără automobile Dacia într-o veselie, exporturile companiei româneşti în cele două state europene însumând peste 40.000 de unităţi. „În topul pieţelor de export s-a produs o modificare în primul trimestru, prin faptul că Franţa a înlocuit Germania, acest lucru datorându-se faptului că aceasta din urmă nu a continuat programul «Rabla» şi în 2010", a declarat Jerome Olive, directorul general al Dacia.

Astfel, constructorul piteştean a exportat în Franţa 33.014 autovehicule, în Italia 9.859 de unităţi, iar în Germania 7.220 de maşini. Locurile următoare sunt ocupate de Algeria, cu 6.237 de maşini, Spania - cu 4.565, Maroc - 4.172 de unităţi, iar pe ultimul loc s-a clasat Polonia, cu doar 1.023 de vehicule.

Încă un constructor în România

Olive a explicat că România este punctul slab al companiei din punct de vedere al vânzărilor. „Faptul că nu vindem atât de mult în România este o problemă, pentru că niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fără ajutorul pieţei locale", a afirmat şeful Dacia.

Citiţi şi:

Renault investeşte încă 450 de milioane de euro în România

Dacia a exportat în primul trimestru 80.000 de vehicule

El arătat că grupul Renault a investit în România, până la finele anului trecut, 1,5 miliarde de euro şi că proiectul Duster a necesitat investiţii de 73 de milioane de euro în proiectarea şi industrializarea modelului. Olive a adăugat că, în prezent, compania derulează studii de piaţă pentru a afla aşteptările clienţilor de la modelul Duster.

Povestea de succes a investiţiei Renault în dezvoltarea mărcii Dacia se pare că va atrage noi constructori auto în România. Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor Auto (ACAROM), susţine că un alt producător ar putea intra pe piaţa românească.

„România are potenţial pentru a atrage încă un producător de automobile, al treilea, şi chiar sunt perspective şi semnale în acest sens", a declarat Stroe. În opinia lui, intrarea pe piaţă a unui nou constructor nu va afecta poziţia Dacia, ci va întări concurenţa.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite