Se înteţeşte lupta pe piaţa zborurilor ieftine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul 2010 va aduce o consolidare a companiilor aeriene interne consacrate, cum sunt Blue Air şi Wizz Air, dar şi intrarea unor noi competitori, precum Fly Niki, Meridiana şi Air Berlin. După un an în care au tras cu dinţii să facă faţă crizei, operatorii low-cost estimează o majorare substanţială a numărului de clienţi, ca urmare a introducerii de noi destinaţii.

De falimentul de anul trecut al companiilor aeriene low-cost  My Air (Italia) şi Sky Europe (Slovacia) nu profită doar companiile interne, care şi-au extins cursele din România spre Italia şi Austria, ci şi operatorii care încă nu sunt prezenţi în România, dar care au mirosit profitul din locul rămas liber pe piaţă.

Mai citiţi şi:

Angajaţii Air Berlin au scris greşit numele companiei pe un avion!

Curse low-cost spre Bangkok şi Havana

Carpatair zboară direct spre Milano şi Roma

Un prim exemplu este compania aeriană low-cost Fly Niki, fondată de fostul campion de Formula 1 Niki Lauda care va opera, de la sfârşitul lunii martie curse Bucureşti-Viena, în locul slovacilor de la Sky Europe, potrivit datelor companiei.

Operatorul aerian a împânzit deja Bucureştiul cu panouri outdoor în care-şi anunţă intrarea pe piaţa românească. De altfel, la 16 martie, Niki Lauda va susţine o conferinţă la Bucureşti, potrivit datelor furnizate de Milene Platzer, directorul de comunicare al companiei ­austriece.

Totodată, reprezentanţii companiei se aşteaptă să transporte peste 50.000 de persoane în acest an pe ruta Bucureşti-Viena. Preţul biletului de avion va fi de 29 de euro, la care se vor adăuga taxele de aeroport şi de călătorie. 

Air Berlin va readuce nemţii pe litoral

O altă companie care şi-a anunţat intrarea pe piaţa internă este Air Berlin, care deţine participaţii şi la Fly Niki. Operatorul german Air Berlin va opera tot din luna martie zboruri din Bucureşti spre München, Nurnberg, Hanovra şi Dusseldorf, potrivit paginii de internet a companiei, concurând direct cu conaţionalii lor de la Lufthansa şi cu operatorul său low-cost Germanwings.

Preţul unui bilet începe de la 88 de euro. De asemenea, Air Berlin a anunţat încă de anul trecut că din vara lui 2010 va efectua curse regulate în fiecare marţi, pe ruta München - Constanţa, iar preţul unui bilet va porni de la 109 euro.

O altă companie care va opera de la sfârşitul lunii martie curse din România este Meridiana (Italia). Italienii vor introduce curse pe ruta Bucureşti - Veneţia, la preţuri începând de la 28 de euro, fără taxe, potrivit datelor companiei.

Criza nu a trecut

Pentru anul în curs, operatorii se aşteaptă ca piaţa să cunoască o uşoară revenire faţă de anul trecut. Cu toate acestea, companiile sunt destul de precaute. „Anul 2009 a fost cel mai prost din industria aviaţiei după Al Doilea Război Mondial. Nici 2010 nu va fi foarte bun. S-ar putea să mai dispară companii de pe piaţă", a declarat Adrian Ionaşcu, directorul general al companiei aeriene Blue Air.

Companiile aeriene interne low-cost se aşteaptă să transporte aproximativ cinci milioane de pasageri, în creştere cu 10% faţă de anul trecut. Pe de altă parte, Blue Air şi Wizz Air, companiile care controlează piaţa internă, vizează pentru 2010 creşteri de peste 25% ca urmare a investiţiilor realizate în flotă şi introducerea de noi destinaţii.

Compania cu capital integral românesc Blue Air şi-a propus o cifră de afaceri de 200-220 milioane de euro, faţă de 140 de milioane de euro în 2009, şi un număr de 2,2 milioane de pasageri, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.

Wizz Air estimează că va transporta două milioane de pasageri, cu 300.000 mai mulţi decât în 2009. Pe piaţa de profil mai concurează Germanwings (Germania), EasyJet (Marea Britanie), Alitalia (Italia) şi Baboo (Elveţia).

Rute noi în orarul de vară

Wizz Air  va introduce din vară noi curse din Cluj-Napoca spre Dusseldorf (Germania) şi Zaragoza (Spania), la preţuri începând de la 99 de lei. Blue Air vine însă cu unele dintre cele mai inedite destinaţii de low-cost: Cuba şi Thailanda, pe care le va opera în colaborare cu partenerul său italian, Blue Panorama.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite