Învăţământul din Marea Britanie îi dezamăgeşte pe angajatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Diferenţa dintre cerinţele angajatorilor şi competenţele absolvenţilor de şcoli şi facultăţi britanice devine din ce în ce mai mare şi este necesară intervenţia guvernului, a educatorilor şi a companiilor pentru ca viitorii angajaţi să dobândească aptitudinile necesare pentru a îndeplini aşteptările angajatorilor.

Aceasta este concluzia unui studiu realizat de companiile Adecco (specializată în recrutare), Deloitte (consultanţă financiară) şi Cisco (telecomunicaţii). Proiectul a fost iniţiat de Adecco, compania britanică de recrutare cu cele mai mari venituri, şi a fost determinat de intenţia comunităţii de afaceri de a utiliza cât mai productiv forţa de muncă, notează publicaţia financiară „Financial Times”.

Modalităţile prin care tinerii ar putea obţine aptitudinile pretinse de angajatori ar fi ca profesori să se alăture companiilor, companiile să se implice în învăţământ şi ca în programa şcolară să fie implementată o „experienţă de angajare” formală care presupune consultanţă de carieră şi instruire la un loc de muncă.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 500 de angajatori şi 1000 de angajaţi. 36% dintre angajatori consideră că sistemul de învăţământ nu îi pregăteşte pe tineri să răspundă aşteptărilor companiilor. 52% dintre angajaţi consideră că şcoala nu i-a echipat cu aptitudinile potrivite.

Citeşte aici despre rata şomajului în Marea Britanie

Angajatorii sunt îngrijoraţi

Confederation of British Industry, organizaţia non-profit care susţine interesele companiilor înscrise, îşi propune încurajarea angajatorilor de a se implica în şcoli, fie prin sponsorizare, fie prin supravegherea orelor de lectură de teama că rezultatele nesatisfăcătoare ale elevilor nu ar mai putea fi corectate după ce aceştia ajung în al doilea ciclu gimnazial.

Reprezentanţi ai fabricii Nissan din Sunderland, compania producătoare de maşini cu cele mai mari venituri din Marea Britanie, au spus că tehnicienii de mantenanţă ucenici au probleme cu matematica elementară, deşi examenele promovate atestă priceperea lor în acest domeniu.

Angajatorii însă nu sunt îngrijoraţi numai de abilităţile de citire şi socotire ale absolvenţilor. Şi aptitudinile comportamentale sunt vizate: prezentarea propriei persoane, atitudinea, abilităţile de comunicare şi de lucru în echipă.

„Ca naţiune, investim insuficient în lucrurile elementare pentru angajare, cum ar fi comportamentul, atitudinea şi comunicaarea – în clasă, la locul de muncă şi acasă. Drept urmare, ne temem că o întreagă generaţie de potenţiali muncitori vor fi consideraţi neangajabili, şi astfel pierduţi pentru companiile britanice”, a spus Peter Searle, CEO Adecco.

Atitudinea autorităţilor

Ministerul Educaţiei a transmis că este necesară educarea tinerilor astfel încât să îndeplinească aşteptările angajatorilor, iar instituţia este pregătită să aplice măsurile corespunzătoare. Investiţiile din următorii doi ani în asigurarea experienţei de muncă pentru tineri cu vârste între 16 şi 19 ani însumează 4.5 milioane de lire sterline (aproximativ 5 milioane de euro). 

Rata şomajului tinerilor a atins în Marea Britanie pragul de 22%, iar informaţiile Departamentului pentru Educaţie ce urmează a fi publicată în această săptămână sunt aşteptate a arăta un procent semnificativ al tinerilor între 18 şi 24 de ani care nu sunt înscrişi în şcoli, nu sunt angajaţi şi nu participă la cursuri de formare profesională.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite