Loganul în India, istoria unui eşec în 5 puncte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lungimea prea mare, dar şi multe erori de proiectare au dus la prăbuşirea vânzărilor de Logan în India. Pentru că nu a ţinut cont de taxa de 22% pe maşinile mai mari de patru metri aplicată în India, Renault a semnat decesul Loganului pe a treia piaţă ca mărime din Asia.

În India, Loganul este prea lung, iar asta nu reprezintă un avantaj. Exact atuurile sale pe alte pieţe, spaţiul interior mare şi portbagajul spaţios, sunt penalizate pe piaţa indiană.

Citeşte şi:

Trocul cu maşini, din nou la modă

De ce? Pentru că guvernul de la New Delhi percepe o taxă de 22% din preţul de achiziţie al unei maşini, pentru modelele cu o lungime mai mare de patru metri. Astfel încât, la numai trei ani de la lansarea cu fast şi speranţă, Renault Logan a ajuns să se vândă mai prost decât modele care existau pe piaţă de peste 40 de ani!

Decizia managerilor Mahindra-Renault, de a comercializa modelul Logan în varianta normală de lungime, este cel puţin bizară. Asta pentru că taxa de 22% din preţul de achiziţie, aplicată maşinilor de peste patru metri lungime, este în vigoare din anul 2006. Ce-i drept, alianţa Mahindra-Renault a luat fiinţă în anul 2005, dar nici aşa managementul celor două companii nu este de scuzat.

Mai mult, pe lângă lungimea caroseriei, Logan s-a confruntat şi cu probleme de design. De exemplu, aşezarea manetei de pornire a ştergătoarelor pe partea stângă dă reale bătăi de cap şoferilor indieni, care sunt învăţaţi cu poziţionarea pe partea dreaptă a acesteia.

Deschizi capota cu ajutorul pasagerului

Şi mai hilară, demnă şi de bancuri este poziţionarea manetei pentru deschiderea capotei la motor. Aceasta este amplasată sub planşa de bord, pe partea stângă, într-o ţară unde maşinile au volanul pe partea dreaptă. Aşa că şoferul de Logan trebuie să roage pasagerul din stânga să deschidă capota sau să coboare din maşină pentru această operaţiune.

Modelul Logan a fost întâmpinat cu entuziasm la lansarea din 2007, însă vânzările au scăzut ulterior, după ce autorităţile indiene au impus „taxa pe lungime". Astfel, maşina a devenit prea scumpă pentru segmentul de clienţi vizat.

Mai scump decât concurenţa

Un Logan dotat cu motorul pe benzină de 1,6 litri costă în India cel puţin 7.800 de euro, în timp ce preţul variantei diesel pleacă de la 11.100 de euro, preţuri cu cel puţin 2.500 de euro peste concurenţă. De exemplu, Maruti Swift Dzire, Tata Indigo şi Ford Ikon au lungimi mai mici de patru metri. Loganul are o lungime de 4,25 metri, iar Sandero 4,02 metri.

În 2009, compania mixtă Renault-Mahindra a vândut 5.332 de unităţi Logan, mai puţin de jumătate faţă de cele 13.423 comercializate în 2008 şi circa o cincime din cele 25.891 vândute în 2007. Ca urmare, Renault a anunţat că va ceda grupului indian Mahindra participaţia de 49% pe care o deţine la compania mixtă. 

Cele cinci greşeli capitale

1 Lungimea de peste patru metri taxată cu 22% de guvernul indian.

2 Semnalizatorul poziţionat în stânga volanului.

3 Maneta pentru deschiderea portbagajului poziţionată în partea opusă şoferului.

4 Preţul cu 2.500 de euro mai mare decât al modelelor concurente.

5 Încăpăţânarea de a rămâne în India, necompetitivi, în ciuda vânzărilor în scădere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite