Trocul cu maşini, din nou la modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru că în târg automobilele nu se mai vând, samsarii aceptă maşini la schimb, plus diferenţă de bani. În talcioc, aproape nimeni nu mai cumpără maşina cu bani gheaţă, în schimb, a renăscut moda schimburilor. Cu un logan vechi şi 3.000 de euro, poate cumperi un Opel.

„Vând maşină fabricaţie 2005, rulaj de 134.000 de kilometri, Euro 4, diesel, negru-metalizat, 8.500 de euro, discutabil. Accept şi schimburi, cu auto mai ieftine". Aşa sună sute de anunţuri postate pe Autovit.ro, cel mai mare site cu maşini second-hand din România. Industria auto trece prin cea mai grea perioadă, iar situaţia dificilă se răsfrânge şi asupra pieţei de maşini second-hand. Cândva, samsarii de maşini abia dacă făceau faţă cererii.

Mai citeşte şi:

Dacia şi Mercedes, mariaj din interes

Dormeau prin parcări, parcuri sau trenuri, pentru că nu aveau timp să onoreze comenzile. Câştigau chiar şi 2.000 de euro la o maşină. În prezent, samsarii au maşini nevândute de cinci-şase luni prin diversele târguri şi parcuri auto, şi ajung să le dea chiar şi în pierdere. Mai mult, comercianţii de maşini acceptă terenuri sau case la schimb. Există chiar şi site-uri specializate, precum troc-online.net sau variante.auto.ro, unde găseşti numai anunţuri pentru maşini la schimb.

Cu banii blocaţi în târg

Comercianţii de maşini din târg acceptă şi variante auto, pentru modelele aduse de ei, majoritatea din Germania. Marian, un samsar care are nu mai puţin de şapte maşini la vânzare, spune că acceptă numai schimburi, dar să rămână şi cu o diferenţă. „Eu nu dau bani pentru maşini la schimb, pentru că altfel nu mai fac nicio afacere", spune Marian.

Susţine că stă cu maşinile la vânzare de aproape şase luni, motiv pentru care acceptă şi schimburi. Evident, totul în avantajul lui, pentru că, pe de-o parte, îţi oferă cu mult sub preţul pieţei pe maşină, şi, pe de altă parte, rămâne şi cu banii din diferenţă. Marius Carp, analist al pieţei auto, spune că acest nou fenomen are menirea de a încuraja negoţul cu maşini rulate. „Samsarii primesc bani diferenţă, dar obţin un profit şi de pe urma maşinilor luate la schimb, pentru că oferă pe ele preţuri cu mult sub cel al pieţei", susţine Carp.

De exemplu, dacă ai o maşină care valorează 7.000 de euro pe piaţa second-hand, samsarul nu ţi-o va evalua la mai mult de 5.500-6.000 de euro. George, un alt comerciant care are mai multe maşini aduse din Germania, se plânge că stă cu „investiţia" blocată în târg. „Anul trecut, în vară, un BMW 320 diesel s-ar fi dat cu cel puţin 11.000 de euro. Acum, abia dacă mai iau 8.500 de euro pe el şi mai e şi înmatriculat. Nu mai cumpără nimeni pentru că nu mai sunt bani. Mulţi îşi vând maşinile sub preţul real, pentru că nu mai au bani", spune George.

Noua tendinţă a pieţei de maşini second-hand vine doar în ajutorul celor care nu au bani suficienţi pentru a-şi cumpăra o maşină mai nouă. Aşa că, dacă au pus ochii pe un automobil de 10.000 de euro, îşi dau la schimb maşina veche, evaluată la 7.000 de euro, iar diferenţa este de numai 3.000 de euro. Chiar şi aşa, vânzările de maşini la mâna a doua sunt în declin. În februarie 2010, s-au înmatriculat cu peste 40% mai puţine maşini comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite