Preluarea Plus de către Lidl, analizată de Consiliul Concurenţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Concurenţei analizează operaţiunea de concentrare economică prin care Lidl Germania preia controlul asupra societăţilor Pludi Market, Trei România SCS şi Trei SRL, care administrează unităţile Plus în România.

"Deşi tranzacţia a fost notificată iniţial Comisiei Europene, Consiliul Concurenţei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată asupra pieţelor din România, în special pe acelea pe care Kaufland îşi consolidează poziţia în urma preluării Plus", se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei. Astfel, Autoritatea de concurenţă va evalua operaţiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal.

CE: Cumpărarea Plus de către Lidl ar putea afecta concurenţa din România

Comisia Europeană (CE) a transmis, la sfârşitul lui iunie, autorităţilor naţionale de concurenţă, la cererea acestora, evaluarea propunerii de achiziţionare a Plus Bulgaria şi România de către grupul german de comerţ cu amănuntul Lidl. Comisia a constatat că tranzacţia propusă ar afecta concurenţa de pe pieţele de retail din Bulgaria şi din România.

Aceste pieţe vor fi acum examinate de către autorităţile de concurenţă din Bulgaria şi din România, în conformitate cu legislaţia naţională.

 Plus România şi Plus Bulgaria comercializează cu amănuntul bunuri de larg consum. „Lidl le achiziţionează de la grupul german de comerţ cu amănuntul Tengelmann. Lidl este el însuşi un lanţ german de magazine de tip discount care aparţine grupului Schwarz, grup german de comerţ cu amănuntul care deţine peste 9 000 de magazine în 23 de ţări din Europa, inclusiv în România şi în Bulgaria", se arată într-un comunicat al Comisiei.

Investigaţia prealabilă efectuată de Comisie a confirmat faptul că tranzacţia propusă ar afecta concurenţa de pe mai multe pieţe locale de bunuri de larg consum din Bulgaria şi România
. Din acest motiv, CE consideră că „autorităţile de concurenţă din Bulgaria şi din România sunt mai bine plasate pentru a investiga efectul tranzacţiei asupra pieţelor lor locale respective". Tranzacţia nu a ridicat probleme în ceea ce priveşte concurenţa în alte ţări UE. Aceasta a fost notificată Comisiei la 5 mai 2010.

Citeşte şi  E oficial: Lidl a cumpărat magazinele Plus Discount

După lungi negocieri, retailerul german Lidl a anunţat, în februarie, intrarea pe piaţa din România şi Bulgaria printr-o achiziţie. Compania germană Lidl va plăti aproximativ 80 de milioane de euro pe 96 de magazine Plus în ţara noastră şi pe 23 în Bulgaria, susţin surse apropiate tranzacţiei. În România, reţeaua Plus numără 96 de magazine şi are aproximativ 2.000 de angajaţi, iar în Bulgaria a deschis 23 de magazine.

În 2008, compania Pludi Market, care operează magazinele Plus în România, a înregistrat afaceri de 1,021 miliarde lei (277,2 milioane euro).

Lidl face parte din grupul german Lidl&Schwartz, care operează în România reţeaua de hipermarketuri discount Kaufland.


Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite