Poşta Română: Strategia de restructurare şi modernizare a companiei nu prevede disponibilizări
0Strategia de restructurare şi modernizare a companiei Companiei Naţionale Poşta Română, aprobată de Guvern săptămâna trecută, nu prevede disponibilizări de personal, a anunţat operatorul de servicii poştale controlat de stat într-un comunicat.
"Conform Contractului Colectiv de Muncă 2008-2018, în condiţiile în care CN Poşta Română ar dispune concedieri colective, salariaţii concediati ar urma să beneficieze de salarii compensatorii în funcţie de vechimea totală în sistemul poştal. Astfel, numărul maxim este de 30 de salarii de bază de încadrare a persoanei respective, la o vechime de peste 30 de ani de muncă", se arată într-un comunicat al companiei.
Poșta România, reorganizată în zone de suport regionale
Citește și
Poșta România, reorganizată în zone de suport regionale
Poşta Română va fi împărţită în unităţi operaţionale
Guvernul va reorganiza Poșta Română în șapte structuri regionale, de la zece anterior, și va înființa alte şapte centre de poştă hibrid pentru deservirea clienţilor majori, se arată în strategia de restructurare şi modernizare a Companiei Naţionale Poşta Română, aprobată de Guvern.
Potrivit documentului, schimbările în cadrul companiei Poșta Română curprind:
Reorganizarea în centre de profit
- compania va fi împărțită în șapte structuri regionale (considerându-se
că Bacău,
Galaţi şi Constanţa sunt regiunile cu cel mai mare potenţial de
consolidare). ”Compnia Națională Poșta Română (CNPR) funcționează
după instrucțiuni din 1952, iar noi dorim să o aducem la nivelul anului
2010. În acest moment implementăm un plan de organizare competitivă, pe
principii de piață, cu centre de profit. Procesul de restructurare nu
vizează, însă, privatizarea CNPR. Pe timpul mandatului meu, Poșta Română
nu va fi vândută”, declară Ministrul Gabriel Sandu.
Centre pentru clienții mari
Vor fi înființate şapte centre de poştă hibrid pentru deservirea
clienţilor majori cu o capacitate de 0,5-1 milion trimiteri/lună pentru
fiecare centru. Maai mult, Poşta Română îşi va eficientiza sistemul de
vânzări retail prin transformarea oficianţilor şi factorilor poştali
într-o "forţă de vânzări directe", cu introducerea unui mecanism de
recompensare pentru performanţe în vânzări.
Schimb valutar la ghișeele Poștei Române
Prin înţelegeri cu instituţii financiare, bancare şi societăţi de
asigurări vor fi prestate servicii financiare legate de depozitele
persoanelor fizice, credite de consum, carduri, produse de asigurări şi
schimb valutar.
Sortarea manuală a corespondenței, înlocuită de echipamente automate
Vor fi introduse echipamente de sortare automată în locul procesării manuale în centre din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, va fi definitivată baza de date a codurilor poştale odată cu realizarea unor cataloage cu aceste coduri atât pe suport fizic, cât şi electronic şi derularea unui program de promovare în rândul clienţilor privind necesitatea şi beneficiile folosirii codurilor poştale. Mai mult, vor fi internalizate activităţile de procesare şi transport numerar. Compania are în plan achiziţionarea unui număr de 400 autovehicule de transport valori pe toate segmentele şi "redimensionarea" necesarului de personal.
Cauzele pierderilor înregistrate de Poșta Română (potrivit documentului
prezentat de Guvern)
-semnarea unor contracte de achiziţii în 2008 de peste 300
milioane euro
care depăşesc capacitatea financiară de plată a companiei
- creşterea numărului de personal şi a cheltuielilor salariale aferente(
(compania are 6.057 angajaţi)
-amânarea deciziilor de construcţie şi automatizare a centrelor
regionale de tranzit
- neimplementarea unui sistem IT integrat, gestionarea ineficientă a
clienţilor majori.
Investiții de 113 milioane de euro
Pentru readucerea pe profit
a companiei, autoritățile au la dispoziție 113 milioane de euro pentru
- 70 milioane euro pentru automatizarea centrelor de sortare (fonduri asigurate prin credit furnizor sau parteneriat public-privat)
-10 milioane euro pentru sistemul integrat IT (credit furnizor)
-12,5 milioane euro pentru achiziţia de echipamente de tipărire (credit bancar)
- 6,7 milioane euro pentru achiziţia sistemului informatic (credit bancar)
- 10 milioane euro pentru reorganizarea transportului de trimiteri poştale şi de numerar şi a procesării numerarului (leasing)
-4 milioane euro pentru extinderea reţelei private virtuale VPN (surse proprii şi constribuţiie atrase prin parteneriat cu o bancă şi o societate de asigurări).