Motorul economiei româneşti, gripat de propriul succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia nu mai face faţă comenzilor pentru Duster, model pentru care francezii aşteaptă chiar şi jumătate de an. Reprezentanţii Dacia spun că vor să urce capacitatea uzinei de la Mioveni până la un nivel maxim de 350.000 de maşini pe an sau să renunţe la modele care se vând mai slab.

Succesul Dacia Duster i-a luat prin surprindere chiar şi pe cei mai optimişti angajaţi ai departamentului de marketing. Lansat în martie la Salonul Auto de la Geneva, primul SUV din istoria Dacia a reuşit să strângă 35.500 de comenzi.



CITEŞTE ŞI:

Industria auto din vestul României este gata să producă maşina bănăţeană FOTOGALERIE

Rombat va furniza baterii pentru maşini hibrid

La Mioveni vor fi produse motoare Euro 5

Până acum, fabrica de la Mioveni a reuşit să livreze 12.000 de unităţi. Din totalul acestora, 3.000 de comenzi au venit din România, până acum fiind onorate 1.500.

Dacă la noi timpul de aşteptare este normal, în Franţa aştepţi chiar şi şase luni ca să te plimbi cu Dusterul.

„Poţi intra în posesia maşinii imediat, dacă există pe stoc la Dacia, însă poate dura şi până în decembrie, în cazul în care maşina este pe comandă", a explicat directorul comercial Dacia, Fabrice Cambolive, întârzierile.

El a declarat că Dacia are în vedere mărirea capacităţii de producţie până la 350.000 de unităţi pe an, valoare maximă a fabricii de la Mioveni.

Totodată, Cambolive a lăsat să se înţeleagă că, în cazul în care capacitatea liniilor de fabricaţie de la Piteşti tot nu vor face faţă, se va încerca reducerea cadenţei de fabricaţie la unul dintre modelele mai vechi de la Dacia.

Creştere de 18,2%

Vânzările Dacia au urcat cu 18,2% în primele şase luni ale anului, la 181.826 unităţi, şi cu 8,6% în iunie, la 37.134 de maşini. Dintre acestea, 19.294 de unităţi au fost livrate în România, a declarat Fabrice Cambolive. Astfel, Dacia are o cotă de piaţă de 33,5%, în creştere cu 3,5 puncte procentuale faţă de primul semestru al anului trecut.

Reprezentantul Dacia a precizat că prin programul REMAT, compania a vândut până acum 12.500 de unităţi. Fabrice Cambolive a apreciat că piaţa auto din România va fi afectată de majorarea cotei TVA, iar până la sfârşitul anului vânzările de maşini vor fi cu 10-15.000 de unităţi mai mici faţă de 2009, când volumul pieţei auto a fost de 115.000 de unităţi. Dacă în România Dacia abia dacă a reuşit să vândă 20.000 de unităţi, grosul vânzărilor a luat calea exportului.

90% din producţie, exportată

Astfel, vânzările Dacia pe pieţele internaţionale au depăşit 160.000 de unităţi, ceea ce reprezintă aproape 90% din totalul livrărilor mărcii în primele şase luni ale acestui an. Franţa a devenit principala piaţă pentru Dacia, aici fiind comercializate în primele şase luni ale acestui an aproape 65.000 de unităţi.

La sfârşitul lunii iunie, Dacia ocupa locul al şaselea în clasamentul vânzărilor în Hexagon, cu o cotă de piaţă de 4,5%. Locul al doilea la clasamentul vânzărilor pe plan internaţional este ocupat de Germania, cu 17.107 vehicule, urmată de Italia, cu 13.755 de maşini.

Top vânzări Dacia în primul semestru

Ţara    Nr. unităţi

Franţa 64.287
România 19.294
Germania17.107
Italia 13.755
Algeria 11.145
Maroc 9.419
Turcia 6.667
Belgia 5.400

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite