General Motors renunţă la fabrica Hummer

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un simbol al industriei auto americane nu-şi mai găseşte cumpărător. Considerat prea mare, cu un consum exagerat de benzină şi duşmănos mediului înconjurător, Hummer a intrat în dizgraţie.

General Motors a anunţat închiderea diviziei Hummer după ce organismul de reglementare din China a respins preluarea mărcii americane de către compania chineză Tengzhong Heavy Industrial Machinery.

Şeful General Motors, pachet salarial de 9 milioane de euro în 2010

Spyker și Saab își dau mâna pentru a se salva de la pierzanie (GALERIE FOTO)

Toyota pierde primul loc

Autorităţile chineze au blocat tranzacţia pentru că pe piaţa internă sunt promovate autoturismele de mici dimensiuni, pentru care se acordă scutiri de taxe până la motoare cu capacitatea cilindrică de 1,6 litri. Hummer H2 este echipată cu un motor de opt cilindri în V cu capacitatea de 6,2 litri.

Consum de 16 litri pe suta de kilometri

„Guvernul chinez doreşte continuarea achiziţiilor de companii străine, dar acestea trebuie să corespundă programului de dezvoltare", a declarat Vang Liusheng, analist la China Merchants Securities. Eşecul Hummer este un caz izolat, consideră analistul chinez. Procesul de închidere al fabricii Hummer va dura câteva luni, afirmă oficialii GM. Numărul total al angajaţilor care vor fi afectaţi de renunţarea la Hummer nu poate fi deocamdată specificat, pentru că aproximativ 3.000 de salariaţi lucrează deja pentru alte mărci ale GM.

Tengzhong nu a prezentat Ministerului Chinez al Comerţului un plan de afaceri realist, iar guvernul sprijină în primul rând afacerile cu energii regenerabile sau care afectează cât mai puţin mediul înconjurător, a afirmat un reprezentant al Executivului de la Beijing. Oficialii chinezi au adăugat că Tengzhong nu a furnizat toate informaţiile referitoare la investiţie şi despre modul în care îşi va asigura finanţarea.

„Se repetă istoria Saab"

Dealerii din România nu cred că cei de la General Motors chiar sunt hotărâţi să pună capăt afacerii Hummer şi că singura soluţie aleasă este închiderea fabricii. Nicolae Sorescu, director de vânzări la Radacini Grup, unul dintre dealerii Hummer din România, este de părere că anunţul despre închiderea fabricii nu este decât o simplă modalitate prin care GM îşi face publicitate.

„Procedează exact la fel precum au facut-o şi în cazul Saab. O vindem, n-o mai vindem, o închidem, dar până la urmă o vindem! Nu cred că cei de la GM vor cu adevărat s-o închidă, ci doar să facă vâlvă, pentru a atrage noi cumpărători", consideră Nicolae Sorescu. Acesta susţine că în România există, în prezent, în circulaţie, aproximativ 300 de maşini Hummer. Nu toate sunt şi înmatriculate în ţară, pentru că asta implică nişte costuri suplimentare.

BGS, flotă de 60 de maşini

Dealeri de Hummer sunt foarte puţini în Romania, nu mai mult de patru. În primul rând pentru că vânzările sunt slabe, dar şi pentru că taxele, consumul şi întreţinerea unei astfel de maşini te costă o avere. Cel mai mare proprietar de Hummer din România este compania de pază şi protecţie BGS, care deţine 60 de exemplare din toată gama constructorului american. În România, multă vreme fostul portar al echipei naţionale de fotbal, Bogdan Stelea, a fost imaginea Hummer.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite