Drum de pământ prezentat la ONU ca fiind modernizat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tronsonul Adunaţii Copăceni - Giurgiu are porţiuni impracticabile, dar apare ca asfaltat în scriptele prezentate la New York. Un document prin care oficialii de la Bucureşti vor să arate că stăm bine cu dezvoltarea durabilă conţine date eronate despre starea drumurilor din România.

La începutul acestei luni, oficialii de la Bucureşti au prezentat Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă de la New York un amplu raport referitor la realizările României din perioada 2008-2009. Capitolul „Transporturi" din raport, care se întinde pe aproape 20 de pagini, notează ca fiind „modernizate" o serie de drumuri naţionale.

Mai citiţi şi:

VIDEO Ce testează şoferii pe Autostrada Transilvania: viteza maşinilor şi inscripţionarea CD-urilor cu muzică

La ei se poate: bulgarii vor avea cea mai ieftină autostradă

Dintre acestea, ne-a atras atenţia în mod special DN5 Adunaţii Copăceni - Giurgiu, despre care în „Adevărul" tocmai arătasem că, deşi are statut de drum naţional, unele tronsoane ale acestuia nu sunt nici asfaltate, nici pietruite, nici măcar asanate.

Sunt porţiuni de pământ care arată ca după bombardament, dar iată că în documentele pe care le înaintăm la ONU apar ca făcând parte din cei 172 de kilometri pe care „lucrările de modernizare au fost finalizate". Le recomandăm oficialilor care au întocmit acel raport să se urce în maşină (în cea personală!) şi să străbată tronsonul pe care l-am prezentat în ziarul nostru, mai exact între localităţile Izvoarele şi Mironeşti, judeţul Giurgiu.

Temele aflate pe agenda Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă la sesiunea din acest an vizează o serie de arii specifice cum sunt transporturile, chimicalele, managementul deşeurilor, mineritul şi programul cadru pe 10 ani privind unele modele de consum şi de producţie durabilă.

La anul va veni şi decizia politică

Statele membre ale ONU analizează constrângerile şi obstacolele privind implementarea politicilor la nivel naţional, regional şi global pentru fiecare dintre ariile tematice aflate în atenţie. Sesiunea de evaluare curentă „va fi urmată în mai 2011 de sesiunea de decizie politică pe aceleaşi cinci domenii de activitate", se arată într-un comunicat transmis cu ocazia demarărilor sesiunii ONU din acest an.

Conform programului multianual, Comisia ONU „încurajează statele membre să furnizeze rapoarte naţionale, pe baze voluntare, privind evoluţiile celor cinci domenii menţionate". Ei bine, iată că raportarea voluntară a oficialităţilor de la Bucureşti se dovedeşte a fi eronată, cel puţin în ceea ce priveşte starea drumului în cauză. România a fost aleasă, în aprilie 2007, ca membru al Comisiei ONU pentru Dezvoltare Durabilă, pentru mandatul 2008-2011.

Transporturile, în cădere liberă

Raportul referitor la dezvoltarea durabilă, înaintat de România către ONU, conţine şi o serie de statistici din care reiese că sectorul de transporturi a suferit corecţii severe în 2009 faţă de 2008.

Astfel, potrivit raportului, numărul de pasageri transportaţi pe calea ferată a scăzut cu 10,1%, iar al celor transportaţi pe căile rutiere - cu 11,7%. Raportul mai arată că, anul trecut, sectorul rutier deţinea o cotă de 77% din total transporturi, în timp ce sectorul feroviar avea 20%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite