Rusia şi SUA, de la Războiul Rece la cooperare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rusia vrea să livreze armatei SUA avioane-cisternă în valoare de 40 de miliarde de dolari. Licitaţia organizată de Pentagon a fost reluată după ce iniţial câştigător fusese desemnat consorţiul european, EADS, deţinătorul Airbus.

United Aircraft Corp. of Russia (UAC), un consorţiu al industriei aeronautice deţinut integral de guvernul de la Moscova, pregăteşte participarea la licitaţia de 40 de miliarde de dolari pentru dotarea armatei SUA cu avioane-cisternă pentru realimentarea în zbor a aparatelor de vânătoare-bombardament. Oferta Rusiei constă în livrarea unor avioane derivate din modelul Il-96, a declarat un oficial din cadrul complexului militaro-industrial rusesc.

Mai citeşte şi:

Doi ani de tandem Putin-Medvedev

„UAC va anunţa la începutul acestei săptămâni semnarea unui joint-venture cu o companie americană şi speră că acesta va fi primul dintr-o serie de oportunităţi de intrare pe piaţa SUA", a declarat avocatul John Kirkland, reprezentantul firmei ruseşti în SUA.

Pentru satisfacerea condiţiilor impuse în caietul de sarcini, compania rusească se va alia cu un furnizor consacrat al armatei SUA, noua firmă urmând să se numească United Aircraft Corp. America. Ministerul Apărării din SUA, Pentagonul, a răspuns la aceste informaţii că „doreşte o competiţie corectă şi deschisă tuturor participanţilor şi va accepta toate ofertele care corespund caietului de sarcini".

Licitaţie reluată

Programul de modernizare a flotei avioanelor-cisternă a fost demarat în 2002, când s-a dorit încredinţarea directă a comenzii constructorului american Boeing. Ulterior, s-a revenit şi a fost organizată o licitaţie internaţională, câştigată în 2008 de European Aerospace Defence&Space (EADS), în parteneriat cu Northrop Grumman, un furnizor tradiţional pentru armata SUA.

Oferta era bazată pe modelul Airbus A330, transformat în rezervor zburător. Licitaţia a fost însă anulată, fiind acceptată contestaţia depusă de Boeing, Pentagonul reluând procesul de selecţie.

La data de 8 martie 2010, Northrop Grumman a anunţat că se retrage din competiţie, acuzând că noile cerinţe favorizează evident oferta Boeing, cu modelul 767.

„Susţin o competiţie deschisă şi ­onestă, dar nu cred că este momentul ca angajaţii din industria americană să fie puşi pe liber, iar o companie străină să beneficieze de acest contract finanţat din bani publici", a declarat senatorul democrat, Patty Murray. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite