Proprietarii de rute insistă să fie majorat tariful la maxi-taxi. Edilul Capitalei recunoaşte că preţul real ar fi de 9 lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transportatorii privaţi insistă să fie majorat tariful la călătoria cu microbuzul
Transportatorii privaţi insistă să fie majorat tariful la călătoria cu microbuzul

Transportatorii privaţi insistă să fie majorat tariful la călătoria cu microbuzul. În caz contrar, ei ameninţă cu proteste. Edilul Capitalei spune că deşi cererea este justificată, el va insista, înainte de toate ca şoferii să respecte regulile de transportare a călătorilor.

Până în prezent doar trei din cei 19 administratori de rute s-au adresat la Primărie pentru a solicita majorarea preţului la călătoria cu microbuzul. Ion Mămăligă, preşedintele Asociaţiei transportatorilor privaţi, spune că zilele acestea urmează să fie expediat un demers comun în care se va cere ca biletul să coste 4 lei, iar până la sfârşitul anului, vor pretinde la o altă majorare de încă un leu. Edilul Capitalei susţine că ar fi rezonabil ca preţul unei călotorii să fie majorat până la cinci lei, deşi recunoaşte că tariful real ar fi chiar de 9 lei. În acelaşi timp, conducătorii Regiei Transport Electric şi Parcur Urban de Autobuze susţin că ei nu vor urma exemplul privaţilor deşi recunosc că lucrează în pierdere.

Taximetrist din Iaşi înjunghiat de o clientă şi lăsat fără maşină UPDATE

„Trei lei pentru o călătorie cu autobuzul e prea puţin. Dar ţinând cont de faptul că acesta e un transport social, nu putem cere o majorare", a spu Iacob Capcelea, directorul Parcului Urban de Autobuze. El a menţionat că în prezent tariful mediu e de 3,24 lei pentru o călătorie, în timp ce preţul de cost este de 7 lei. „Cei patru lei pe care nu-i acoperim sunt achitaţi de administraţia public locală", a recunoscut Capcelea. „Pentru noi preţul de 2 lei pentru un bilet ar fi suficient de bun dacă am avea un flux mai mare de călători. Veniturile noastre au scăzut după majorarea de la 1 la 2 lei operată în 2009", a spus Gherghe Morgoci, şeful de la troleibuze. El mizează că scumpirea biletului la călătoria cu microbuzul îi va aduce mai mulţi călători.

Primarul vrea servicii de calitate

Ion Mămăligă consideră că transportul privat este pus în situaţii inegale faţă de cel public şi că tarifele ar trebui majorate concomitent ca să se evite discriminările. „Plătind compensaţii pentru anumite categorii de oameni ce circulă cu transportul public, Primăria dezavantajată anumiţi călători. Sunt străzi pe unde circulă doar maxi-taxi-urile. Omul este nevoit să achite biletul integral pentru călătoria cu microbuzul, în acelaşi timp plăteşte indirect o parte din călătoria celor cu indemnizaţii în troleibuze şi autobuze, fiindu-i reţinute impozite din salariu", consideră Mămăligă. Edilul Capitalei este nemulţumit de felul cum activează transportul public. „În mare parte chiria microbuzelor este fictivă, salariile oficiale sunt de 1.000 de lei şi restul se dă în plic", susţine Dorin Chirtoacă. În acelaşi timp, transportatorii privaţi se plâng că de doi ani nici măcar nu-şi pot asigura salariile minime care sunt prevăzute de lege şi că toţi banii pe care-i câştigă le ajung doar pentru motorină.


„De la 2 lei sa sară la 5 sau la 6 lei e Domane fereşte. Omul trebuie să lucreze numai pentru transport"
Vasile Stratu,
Brutar

„Nu am simţi atât de mult schimbarea preţului dacă s-ar scumpi doar cu un leu“
Uliana Strâmbeanu,
Studentă

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite