România „atrage“ turiştii prin modestie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Standul României a fost înconjurat de mese pustii la care firmele private şi-au prezentat oferta
Standul României a fost înconjurat de mese pustii la care firmele private şi-au prezentat oferta

Standul ţării noastre nu a reuşit să impresioneze la târgul anual de turism de la Milano. Ieri s-a încheiat la Milano „Bursa Internaţională de Turism 2010“ (BIT), la care a participat şi România. BIT este cel mai mare târg de turism din Europa.

BIT 2010 a fost ceea ce toată lumea aştepta. O vitrină grandioasă a turismului mondial cu nu mai puţin de 140 de ţări care şi-au prezentat atracţiile. Au fost prezenţi aproximativ 5.000 de expozanţi, distribuiţi în opt pavilioane imense. Numărul vizitatorilor de anul trecut a fost de 150.000.

Mai citeşte şi:

VIDEO Bulgarii ne dau clasă şi la capitolul schi

Prezenţa României nu s-a mai bucurat de aceeaşi mediatizare ca anul trecut, asta şi pentru că ministrul Turismului, Elena Udrea, nu a mai venit. Chiar şi standul a fost organizat într-o linie mult mai simplă faţă de anul trecut.

Pe lângă biroul central, de unde curioşii pot afla ce poate fi vizitat în România, standul ţării noastre a fost înconjurat de mese la care agenţii de turism sau firme de transport şi-au prezentat oferta. Nu au lipsit nici în acest an „veşnicele" ouă încondeiate.

Cum e „capra" vecinului?

Grecia, Franţa şi Germania s-au prezentat cu standuri în care accentul a fost pus pe specificul regional al diferitelor zone ale acestor ţări. Remarcabilă prezentarea făcută de belgieni regiunii Fiandra.

Ei au ales ca simbol bicicleta, iar toate traseele pe care le-au prezentat se pot face pe două roţi. Israelul a adus un „om-portocal", care după câteva minute de inactivitate se mişca brusc şi saluta trecătorii. Atenţia vizitatorilor a fost atrasă şi de camionul special dotat pentru safari, adus de australieni.

„Ţara noastră nu este pusă în valoare"

„Omul-portocal“ a atras atenţia asupra standului Israelului



Opiniile despre standul României sunt împărţite. Cristian Ciucan, reprezentantul „Asociaţiei Turistice Sighişoara", observă un paradox: „E greu de vândut România italienilor, deşi avem turişti italieni an de an". Asociaţia sighişoreană reprezintă interesele mai multor operatori turistici din zonă şi participă la mai toate târgurile.

„Faţă de Berlin şi Viena, am constatat că sunt mai puţini vizitatori, dar poate îşi spune şi criza cuvântul", consideră Ciucan. Pus în faţa unei comparaţii cu celelate standuri, Ciucan admite că „mai avem de învăţat".

Mihaela Ignat, reprezentanta Acta, o firmă internaţională care activează în domeniul turismului ecologic, spune că apreciază eforturile Biroului de Turism şi ale expozanţilor, dar crede că mai trebuie „ceva".

„Trebuie să ne identificăm valorile turistice. Deocamdată nu avem produse turistice care să pună în valoare România. E bine că există voinţă, dar nu e suficient", spune Mihaela

"România este greu de vândut italienilor, deşi avem turişti din Peninsulă în fiecare an."
Cristian Ciucan
reprezentant
al unei asociaţii turistice

„Omul-portocal“ a atras atenţia asupra standului Israelului
Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite