VIDEO 100 de SUV-uri Dacia Duster, produse pe zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reporterii „Adevărul de Seară“ Piteşti sunt primii jurnalişti din lume care au vizitat liniile de producţie unde se fabrică deja la foc continuu renumitul model Dacia Duster, „made in Romania“. „I-am ciuruit!“, a declarat pentru „Adevărul“, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, la întoarcerea de la Salonul de la Geneva, unde a fost lansat primul SUV Dacia.

„Am surprins din nou lumea auto, lansând, de data aceasta, un vehicul de teren accesibil tuturor şi cu emisii reduse de dioxid de carbon, un vehicul robust la un raport preţ/calitate greu de egalat", a spus Constantin Stroe. El a adăugat că, în urmă cu 20 de ani, angajaţii Dacia se străduiau să menţină în viaţă „acest simbol naţional".

Mai citeşte şi:

Dacia Duster, cel mai accesibil SUV din lume, potrivit World Records Academy

„Erau ani de frustrări şi de suferinţe. Văzând, astăzi, în linia de fabricaţie, un model SUV, nu pot decât să mă simt un norocos al vieţii!", a mai spus vicepreşeditele Dacia. Încurajaţi de interesul mare pentru Duster, angajaţii Dacia de la Mioveni, acolo unde se asamblează SUV-urile, muncesc de zor. E nevoie chiar şi de ore suplimentare, în weekend, pentru a face faţă noianului mare de comenzi.

La Mioveni se munceşte la foc automat

Noua linie de producţie este motiv de bucurie pentru salariaţii care, în urmă cu un an şi jumătate, se temeau că îşi vor pierde locurile de muncă. „E foarte bine pentru că sâmbetele sunt plătite dublu. În plus, înseamnă că avem vânzări, ceea ce nu poate decât să ne bucure!", spune Ion Jianu, unul dintre angajaţii cu vechime ai secţiei de montaj.

Bărbatul lucrează la Dacia din 1985, când a fost angajat ca lăcătuş mecanic, iar acum este pilot formator pe proiecte noi, primul om care învaţă operaţiunile de realizare a unui produs nou şi care îi istruieşte apoi pe operatori. Înainte de începerea proiectului Duster, Ion Jianu a stat în Franţa timp de 3 luni şi jumătate pentru a se documenta asupra fiecărei operaţiuni care urma să fie pusă în practică la uzina de la Mioveni.

„Simţeam de pe atunci că va fi un produs care va duce numele uzinei şi, de ce nu?, al României mai departe. Când spun România, străinii se gândesc în primul rând la Hagi. De ce să nu le vină în cap mai întâi Dacia?", spune, încântat, bărbatul. În cei 25 de ani în care a lucrat la Dacia, Ion Jianu a fost martorul ieşirii pe poarta uzinei a modelelor Dacia 1320, Dacia 1307 şi 1309 Dublă Cabină, Dacia Nova, SuperNova, Dacia Solenza, Logan şi Sandero.

Şi Aro a avut un Duster

Capacitatea de producţie maximală instalată la Mioveni este de 25 de vehicule Duster pe oră. La această dată, însă, respectiva capacitate nu este folosită decât parţial, la Mioveni producându-se circa 100 de maşini pe zi.

Dacă piaţa o va cere, Dacia ar putea produce până la 600 de vehicule Duster zilnic, iar cu timpul modelul Duster ar putea reprezenta peste o treime din producţia de la Mioveni. Duster şi-a făcut intrarea la Uzina de la Mioveni în aprilie 2009, o intrare facilitată de o linie de montaj prototip specială, care permite fabricarea tuturor versiunilor de serie, gestionată în mod direct de către Renault Technologie Roumanie.

Nu este prima dată când Dacia se foloseşte de numele Duster (n.r. - în engleză, dust - prăfuit). Tot sub acest nume a fost comercializat, în anii '80, numai în Anglia, modelul Aro 10. Şi în Statele Unite a existat un Duster: Plymouth Duster, un coupe produs de Chrysler între 1970 şi 1976.

Primul Duster, de vânzare din 19 aprilie

La jumătate lunii aprilie, primele modele Duster vor ajunge la dealeri care vor derula, în perioada 15-18 aprilie, operaţiunea „Porţi Deschise", toţi cei interesaţi putând să încerce SUV-urile produse la Mioveni. Vânzările efective vor începe pe 19 aprilie. Pentru Dacia, lucrurile sună bine şi pe termen lung pentru că, începând din 2011, Duster va fi disponibil, sub marca Renault, şi în ţările din zona Golfului Persic, vehiculele urmând să fie produse tot la Mioveni.

Uzina, a cărei capacitate actuală de producţie este de 350.000 de unităţi pe an, va continua să producă şi celelalte vehicule ale mărcii. Până atunci, producătorii au început probele SUV-ului pe străzile din Piteşti. Săptămâna trecută, reporterii „Adevărul" au surprins în premieră un SUV Duster în trafic, prin centrul oraşului.

Duster
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite